57,5 arbetsdagar

Standard

Idag kräver saltgruvan min närvaro igen – det är bara att gilla läget. Tänk att tre veckor kan gå så fort 🙂

57,5 arbetsdagar kvar till det är ledigt lite längre nästa gång. Det är väl bara att köpa ett måttband och börja räkna ner.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Hej hej,
    Önskar dig en bra start på arbetslitet! Jaa tänk vad det är fantastiskt, det finns alltid något att längta till, det är väl härligt, något som håller oss alerta och längtande, det kallas för hopp och hoppet är väl det sista som överger oss..

    MEN ibland kan man tyckas längta lite väl länge, speciellt om det är något man vill riktigt mycket.

    Kram/IKA

  2. Vad ska ni göra om 57 dagar? Resa kanske? Ledigt behöver man då och då, absolut. När man är för trött i kroppen för att orka någonting är det dags för semester. 🙂

  3. Ja, vad ska man säga mer än att innan du vet ordet av så är det dags för ledighete igen. Men visst känns det tungt i början… En tröst til, du har i alla fall en saltgruva att gå till;-)

  4. Ja den där 0,5-dagen gör ju helt plötsligt att man står ut – och 57,5 är mindre än 58 🙂
    Och det är ju precis som Alfons farmor sa – man kan inte ha jul och födelsedag jämt, det blir inget kul då.
    Och jag inte bara har ett jobb, utan dessutom ett jag trivs bra med, så det är inget synd alls om mig.

Kommentera

