Regnig lördag

Standard

Regnet strilar ner så sakteliga utanför fönstret. Det är ”kallt” – bara 22 grader.

Kärleken och jag är ensamma hemma – 18 har dragit iväg till Landslaget, 16 är på dagsutflykt med en kompis till huvudstaden.

Vad i hela friden ska vi sysselsätta oss med hela dagen 😉

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Jag tycker kärleken och kärleks fru (det vill säga du) ska ägna er åt nåt kärleksfullt bara ni två =)

    Hihi…precis min åsikt också. Och det har vi gjort…Och dagen är inte slut än 🙂

  2. Här har det inte bara strilat utan vräkt ner och det är sååå härligt, svalkan och regnet är så välkommet.
    Kan ni inte bara sätta er och kura skymning? Tända lite ljus och mysa eller sitta och läsa.
    Kram

  3. Här var det barnfritt också men ”panikstädning” stod på dagordningen så någon tvättsortering var det bara inte tal om! Men ungdomarna är ju sällan hemma så;-)

  4. 2 augusti, regn här också… och …tips till dig? ja, nå´t kärleksfullt och lättjefullt kanske… i regnet, med Kärleken? Men, det här var ju igår…Idag skiner solen, åtminstone här..men det kan ju gå bra med kärleksfullt och lättjefullt då också…om tillfälle..

  5. Jag har läst förra inlägget och var tvungen att småle, vilken härlig röra! Angående -18 så var det klokt att hämta hem honom, aldrig att man ska låta sina barn traska hemåt i dagens läge om man har möjlighet att hjälpa dem hem, på något sätt brukar det fixa sig. Jag kan förstå att arbetet ter sig lockande hihi. Hoppas att första arbetsdagen blir bra för dig och att inget kaos ska inträffa här med

    Sköt om sig nu tösen!
    Kram/IKA

Kommentera

