Nattmat

Standard

Det blev lite romsås över efter Lejonlunchen igår. Bra tänkte jag, den tar vi till middag idag med lite varmrökt lax som låg och skräpade längst in i kylskåpet.

När jag svarade på 18:s fråga om vad som stod på menyn idag svarade sonen rappt: ”Det finns nog inte så mycket romsås kvar, jag var uppe vid halvtvå i natt och åt kall potatis och romsås. Det var jättegott.”

Kall potatis? Och romsås? Miss i nassen? Undrar just om han slog sig lös på en pilsner och en liten snaps också 😀

Jag spädde ut det som var kvar med lite turkyoghurt och det räckte alldeles utmärkt och blev t o m en liten skvätt kvar, så 18 kan nog få sig ett litet nattmål i kväll också.

Det kommer att bli väldigt konstigt när det man tror finns i kylskåp och skafferi också finns där 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Haha, vi hade liknande scenarion när jag växte upp också. Framför allt var grädden mamma köpt till maten slut när hon väl började… Vi hungriga tonåringar gjorde chokladröra till mellis och läxläsningen nämlingen. 😉

  2. Ha ha läste precis hos znogge om sonens härjning i muffinslagret. Kommer så väl ihåg hur snopen och sur man blev när de hade ätit upp det man finurligt tänkt ha till en snabblagad middag.

    Kram

  3. Fast det var snyggt av 18 att faktiskt berätta, här hemma brukar det mest bli överraskningar och sedan en förvänad min ”Det trodde jag att du visste”

Kommentera

