Laxlunch

Standard

Precis som jag trodde det blev det ett par mycket trevliga timmar tillsammans med Lejonet och Maria igår. Vi åt lax och romsås till lunch och efter det blev det 16:s mikroskopiska crème catalan. Mikroskopiska för att de görs i små punchmuggar. På så sätt kan man äta mer än en om andan skulle falla på. Himla praktiskt, tycker 16 🙂

En sak slog mig så här i efterhand – förra året när vi träffades var bloggen ett ganska stort samtalsämne. I år sa vi inget alls om den. Däremot pratade vi desto mer om sommar och semester, resor, den svenska nationalkaraktären och hur man hanterar tonåringar.

Trevligt hade vi – och det bästa av allt är att vi snart ses igen, i Lejonstaden.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Tack så mycket för en härlig lunch! Det var jättekul att få träffa 18 (16 hade jag ju träffat tidigare). Vi tyckte båda två att han var riktigt trevlig och glad. Det märktes också att 16 inte var så nervös som sist (eller skeptisk).

  2. glömde säga att desserten var utsökt. Jag uppskattade att den var liten. Sött och smått bättre än sött och för stort!

Kommentera

