Lejonet är på ingång

Standard

I morgon har Lejonet och Maria vägarna förbi och kommer och äter lunch hos oss. Det blir roligt!

Jag tänker tillbaka ett år i tiden och kommer ihåg hur pirrigt och nervöst det var första gången vi skulle träffas. Vi hade ärenden till Lejonstaden två helger i rad förra året och då träffades vi hela två gånger, med hustrur och makar och barn och hund. Lejonet och jag tyckte att vi kände varandra ganska bra efter nästan ett års bloggande – men hur skulle det bli att ses på riktigt? Och med resten av familjerna också?

Nu, ett år senare, är det två goda vänner som kommer på besök. Det känns inte särskilt nervöst, bara roligt. Men kanske att jag ska dela ut skygglappar innan de går ur bilen 🙂  Vår s k trädgård är inte mycket att bli imponerad av, särskilt inte när man har en så fantastisk trädgård som Lejonet och Maria har…Men de får helt enkelt ta det som blir och jag vet att det inte spelar någon som helst roll när man är goda vänner. Lunch blir det iaf. Och säkerligen ett par trevliga timmar innan de ska åka vidare.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Låter kanonmysigt! Om drygt två veckor är det dags för min ”debut” i sammanhanget, då jag träffar en bloggvän irl. Ska bli kul. Ha en trevlig lunch imorgon.

  2. Det blir säkert lika mysigt denna gång även om trädgården inte är på topp! Som vår ser ut efter två hundars framfart skulle jag inte kunna släppa in någon…
    Önskar er en trevlig lunch i morgon!

  3. Trädgården, visst den är grön och frodig efter allt regn…men vem ska man skylla resten på 😉 litegrann kanske på ”Scoobys” framfart men riktigt allt kan man inte lasta på hans konto!
    Ha en trevlig träff!

  4. Åh … vad spännande att möte en bloggkompis IRL. Och det har du gjort…det blir säkert jättekul igen…men första gången…nervöst… kan ju verkligen bli flip eller flop…trots bloggkontakt…Kram Skatan och ha så kul!

  5. Så kände jag när Ninnibeth kom hit, vi hade ju träffats två gånger i Stockholm när jag åkte upp och hem igen till och från Jämtland. Ändå blir det lite pirrigt. Ordalaget har ju också varit hit, och Filuran, nu väntar jag bara på Dagdrivarn, men det verkar aldrig klaffa. Träffat henne har jag ju, men hon ska hälsa på mig på hemmaplan också. Sen är det en hel del bloggare som jag kände sen tidigare, Sam, Agapanthus och Uttern. Jo, Livsglimtar har jag träffat en liten glimt också, men dottern blev dålig, (läs extremt gnällig) och jag fick fly kaféet och totade ihop henne och Ninni istället.
    Bloggen är fantastisk, man har möjlighet att göra så många nya bekantskaper och vissa går rakt in i hjärtat och stannar där.
    Ha det så gott med Lejonfamiljen, inte bryr sig de om att trädgården inte är som deras, vi människor är ju olika, tack och lov!

  6. Vad spännande att träffa bloggisar. Ha det så trevligt och bry dig inte om din trädgård. Den är förresten säkert fin.

  7. Hoppas att ni fick ett trevligt återseende!
    Jag känner inget direkt behöv av att träffa någon bloggare irl, jag trivs med mitt liv framför min skärm och med den anonymiteten jag valt! 😀

Kommentera

