Oljud

Standard

Ta en ordinär, kommunal gräsmatta som sköts efter sedvanlig kommunal plan – d v s inte alls. Lägg sedan till en mycket trevlig kväll med goda vänner och prat och skratt utomhus till strax efter klockan ett i den ljumma sommarnatten.

Klockan sju i morse kom hämnden. NÅGON gick lös med trimmer på gräsmattekanterna, 10 meter från vårt sovrumsfönster. Det lät något alldeles infernaliskt och det lät länge.

Hasade mig upp ur sängen och kollade vad det var som försiggick därute egentligen. Såg mannen iförd oranga kläder, hörselkåpor och megastor grästrimmer – men ingen flakmoppe eller kommunal bil eller nå’t sånt.

Så nu undrar jag: Är det den rara, vänliga, trevliga människan på andra sidan gatan som ger igen för dålig räfsning av höstlöv och ett förfärligt festande och skrålande utomhus till sena natten?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Klockan sju på morgonen!? Låter helt klart som om du kan skylla på den rara, vänliga människan tvärs över gatan!

  2. Vilket elände. Vi blev väckta av någon som blåser löv och trimmar buskar, alltid är det något. Det är klart, skrålande på gräsmattor sent på nätterna brukar kunna irritera grannar. 🙂

  3. Så kan det va. Själv har jag irriterat mig på gräsklippning runt grilltid på helgerna. Märkligt av en hyresvärd att inte kunna klippa normal arbetstid.
    Hoppas helgen blir fin. Kram!

Kommentera

