Semester

Standard

Nu har jag loggat ut, kopplat bort telefonen, släckt belysningen och ställt in temuggen i diskmaskinen. Skrivbordet är städat och de få papper jag omger mig med på dagarna är antingen kastade eller prydligt insorterade på rätt ställe. Högsta chefen som är ensam i saltgruvan nästa vecka har fått en briefing och har förhoppningsvis koll på läget. Själv tänker jag ta ledigt de närmaste tre veckorna. Mer blir det inte i år – jag har ju redan bränt några dagar när vi var på Island och i höst åker vi på långresa österut. Så då får man nöja sig med tre veckor. Så är det bara.

Jag ska njuta till 100% av mina tre veckor. Min planering ser ut så här:

  • Skjutsa testosteronfalangen till mötesplatsen ikväll så att de kommer iväg på sitt veckolånga uppdrag som fältartister i anslutning till Nijmegenmarschen i Holland.
  • Läsa böcker.
  • Skriva lite på boken.
  • Äta glass med Amlor och vinka åt galna danskar.
  • Simma.
  • Ta ett glas vin mitt på dagen om jag känner för det.
  • Åka med 16 till Berlin. 16 ska fota betong och taggtråd. Jag får väl hålla objektiv och se mig omkring.
  • Bara vara.
  • Träffa Lejonet och Maria, kanske två gånger t o m!
  • Njuta, njuta, njuta….

Over and out – vi hörs säkert nå’n gång framöver. Om jag inte tar bloggsemester också, det vet man aldrig 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Grattis, du lyckliga. Hoppas du får det kanonskönt. Taggtrådstripp till Berlin låter spännande. Men du, försvinn inte från bloggen. Inte helt. Det är tillräckligt dött hos alla som det är. Jag börjar känna mig ensam. 😦 Egoistiska jag. Nä, nu ska du (som du skrev) njuta, njuta, njuta. Några spännande böcker som ligger inom räckhåll?
    Stooor kram

  2. Jag har en isländsk deckare på lut som jag köpte däruppe ”Last Rituals” heter den. Den verkar klart läsvärd. Sedan funderar jag lite på ”Vapen, vete och virus” som har satt djupa spår hos min man. Jag måste nog få den läst tror jag..

  3. Ha en jättehärlig semester 😀 ! Jag känner igen mig i mycket av din planering; förutom kanske det där att vinka åt galna danskar – det får vi se 😀

Kommentera

