Höst???

Standard

Ja ibland vet man inte vad man ska tro…..men jag VILL inte att det ska vara höst den 8 juli.

Var ute ett par ärenden på lunchen och kunde konstatera att en av de större klädkedjorna skyltat upp med höstkläder redan. Sommarkläderna hängde längst in i butiken – rubbet nedsatt med 50%. I skylten och längst fram i butiken var det mycket svart och vit-rutiga kjolar, varma tröjor och toppar i blått, grönt och rött med höstton. Vad är detta??

Inte nog med det – på  min klädsimsrunda till saltgruvan i morse (klockren kommentar Akson!) hade jag gott kunnat haft handskar. Jag var stelfrusen om händerna när jag kom fram.

Spydde min galla på arbetskompisen när jag återvände efter lunchpromenaden. Hon suckade djupt och sa ”jaha….och sen börjar de väl med julskyltningen i mitten av augusti”. Men så får det väl inte gå till?

Btw – saltgruvan är den inrättning där jag fördriver åtta timmar om dagen mot en viss ersättning, Tussen 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ösregn här, nyinköpta kjolen oanvänd, likaså sommarklänningen men ett nytt regnställ hade behövts!
    Nästan lika bra att vara i saltgruvan en dag som denna…
    Suck!

  2. Knasigt, har du haft det så kallt idag? Här, ett par mil längre söderut har vi svettats floder under bilmekande och fisketur. För varmt för firrarna också 🙂

  3. Visst är det lite deprimerande med höstkläder alla redan! Här har vi fått TVÅ Elloskataloger med höstkläder i brevlådan.. Inget man har lust att tänka på nu.

    Tycket lite synd om dig som sliter i din saltgruva när en annan har semester!

  4. Okej, om jag ska vara positiv så har det varit 21 grader idag, men det känns ändå ”höstlikt”, det sa jag just till guben, och han som annars gärna hakar på mina negativa tankebanor protesterade, vilket jag måste se som ett mycket gott tecken. Men det känns lite märkligt med denna sommar. Vi får hålla alla tummar att sensommaren blir väldigt bra annars orkar man inte med den långa nordiska vintern.

    Fast jag håller med Skatan, vädret ser mera lovande ut och då orkar man inte fönstershoppa och se de höstpyntade skyltfönstren.

  5. Visst är det lite märkligt hur snabbt butikerna ändrar om med sina ”kläder för säsongen”!!! Det är som t.ex. att tofflorna kommer fram lagom till julklappsinköpen, man ska nämnligen inte köpa tofflor på våren och sommaren!!!!
    Kramizzzz

  6. Ja fy sjuttsingen.. men idag verkar det bli lite bättre. Vi får hålla tummarna för att ishavsluften håller sig i ishavet och inte vill dra söderut. Nu tar jag RIKTIG bloggsemester några veckor och återkommer med rapport om bröllop och annat i augusti. Ha det gott nu och var rädd om dig. *slänger om dig en varm pläd*
    🙂 *kraam*

  7. som när jag skulle köpa parasol i maj och IKEA sade att säsongen är över. Jag som trodde att den just börjat!

Kommentera

