Envist regnande

Standard

Jag hade packat min badväska så omsorgsfullt igår kväll – jo, jag har kommit igång med Znoggeliknande aktiviteter två gånger i veckan. Dessa aktiviteter innebär att jag hänger på låset på stora utomhusbadet när de öppnar klockan 7, simmar en halvtimme och åker sedan till saltgruvan där jag intar medhavd frukost innan dagens slit framför datorn börjar. Tro’t eller ej – men när man blir van att börja dagen i simbassängen några gånger i veckan känns det som om något fattas när man inte gör det 🙂

Idag är det ett envist regnande därute och jag inser att det inte är värt vilket pris som helst att starta morgonen i bassängen. Det blir väl meckigt att cykla ner iförd regnställ, packa in det våta regnstället i klädskåpet och sedan krypa in i det igen när jag ska cykla från badet till saltgruvan. Nä. Det är det inte värt.

Ännu en stillsam dag i saltgruvan väntar – vi är två personer på plats den här veckan och våra lokaler ligger inte i det allmänna gångstråket, så det är ingen som råkar gå förbi och sticker in huvudet och pratar en stund. Högst upp under takåsen går man bara om man har ett ärende dit. I går fick jag TVÅ mail – ett före lunch och ett strax efter. Men telefonen ringde desto mer. Jag skulle gissa att aktiviteten runt om inte kommer att öka varefter veckan går, direkt.

Tja, det är väl bara att krypa i regnstället och ge sig i väg då.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Det gör du rätt i att hoppa över morgonens simtur. Det räcker väl att cykla till saltgruvan iförd regnställ. Är det inte sort form av simning? Måste bli klädsim på land medförandes en cykel. 😀

    Hoppas att det kommer lite fler mejl idag!

  2. Regnställ behövs här med om man skulle cykla till ”gruvan”…känns av någon anledning inte så tråkigt att vara inlåst en sådan dag 🙂 Ha det!

  3. två mejl! underbart! vad gör du resten av tiden? 🙂 Jag bävrar över att jobba i augusti. Då är det precis så…STENDÖTT. Inget kul.

  4. Jag skriver artiklar, rensar i högarna och städar datorn…än så länge går det ganska bra, men jag gissar att det blir tvärdött torsdag-fredag.

  5. Kan tänkas att du nu inför en ny slags sport!!!! Stämmer väderleken så kommer jag också att utöva klädsim ute i regn när jag tar promenaden med vovvsingen imorgon!!
    Kramizzzz

Kommentera

