Tillökning

Standard

Vi har blivit med flickvän i familjen. Vi och vi förresten…..Blixten slog ner i 18 på resan till Barcelona. Tänk vad lite sol och värme kan göra 😀

18 trivs alldeles förfärligt bra med livet just nu. Min store lille son trippar fram på små rosa moln, han är på ett strålande humör, han skrattar och skojar och är betydligt mer pratsam än annars. Att vara kär gör tydligen underverk med folk!

Här om dagen fick jag så den stora äran att träffa damen ifråga. 16 hade blivit presenterad i veckan och kunde meddela att flickvännen verkade helt OK. ”Snäll och glad och lättpratad” sa 16. Kärleken var av samma åsikt efter att ha hälsat som hastigast en eftermiddag. I lördags skulle så flickvännen vara här ett par timmar när hon hade rast från sitt sommarjobb och dessutom äta lunch med familjen kaos. Och det kan vara en prövning för vem som helst, kan jag meddela 🙂

Vi har inte sett så många flickvänner passera här, faktiskt bara en hittills och det var tre år sedan, så visst var jag lite nyfiken på vilken typ av tjej 18 fallit för. En diskussion på jobbet i veckan malde också i bakhuvudet. Vad gör man om man inte gillar sina barns val av partner? Om man bara går och håller tummarna för att det ska ta slut? Kan inte vara roligt alls.
”Alla kan ju inte älska alla här i världen” som det står i visan. VIssa människor kan man ju fördra men om man inte ens kan vara i samma rum och vara hyfsat artiga mot varandra? Och om man misstänker att partnern inte är snäll mot sonen/dottern? Hu ja……

Det hela avlöpte väl. Det var en mycket rar, glad och lättpratad tjej som 18 hade med sig hem. Hon slog sig fram i kranbytarkaoset i köket, hängde med bra i diskussionen runt matbordet och överlevde både seg kyckling (vet inte varför det blev så just den gången – Kärlekens grillade kyckling brukar vara perfekt) och nattsvart kaffe (den förvirrade civilingenjören hade räknat fel på kaffemåtten, han låg mentalt under diskbänken när han fixade kaffet.)

Det blir nog bra det här – hoppas att hon inte blev avskräckt bara 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

14 responses »

  1. 😀 Blir hon avskräckt av lite svart kaffe och ett segt fjäderfä är det ändå inte mycket att ha. Men pirret i min ena lilltå säger mig att hon inte är så lättskrämd. Det går nog vägen…

    Hej på dig, förresten. Känns dom det var ett tag sedan jag kommenterade här inne. Läser dig dock hela tiden. Men det vet du väl? 😉

  2. Uh, ja, jag har tre söner och många flickvänner har jag mött, och jag kan skriva under på att alla kan man inte gilla. Men jag brukar säga som när ena sonen fick en lärare som jag inte alls kunde föredra, men som sonen älskade att DET ändå är viktigast. Och törnar ska vi ju alla ha genom livet, men det gör bara så ont när det händer ens barn.

    Men det är ändå väldigt spännande att möta barnens kärlekar och många gånger har det varit jättefina tjejer, som också många försvunnit, men faktum är att jag har kontakt med flera av mina söners ex. Ja, även de är goda vänner med fd flickvänner.

  3. Oj oj, jag kommer ihåg när våra var i den åldern, det var spännande tider!!! Sen så vips, åren går så fort och nu är vi begåvade med barnbarn!!!!!
    Du min vän *skrattar*, kommer inte ihåg om jag skrev i förra kommentaren att du har en utmärkelse hos mig!!!!
    Kramizzzzz

  4. Nej, vad gör man om man inte gillar någon? Bara att gilla läget skulle jag vilja säga för vad kan eller ska man göra? Men visst känns det bättre om man själv tycker ja!

    Äldsta frökens pojkvän är precis som sonens flickvän en pärla. Men som sagt, yngsta frökens senaste beundrare…

  5. Åh grattis till ”svärdottern”, jag ser med spänning fram emot den dag då min stora tjej kommer hem med nån kille. Just nu verkar hon överförtjust i ”snygga amerikaner” så jag får väl träna på svengelskan 🙂

  6. Ja vad har man att säga till om när det kommer till barnens val av ”förälskelse” inte lätt alla gånger…men visst är det lättare om man som förälder gillar deras val 😉

  7. Det kan inte vara lätt för de föräldrar vars barn kommer hmedragande med något som inte de gillar eller ser en annan sida av. Mina föräldrar reagerade inte negativt då jag kom hem med min nuvarande sambon. Inte heller på brors val av fru, även om mamma har svårt att komma överens med svärdottern.
    Misstänker att det viktigaste är kärleken!

  8. Härligt med kärlek! Spelar ingen roll- skrattade hon så trivdes hon och kärlek är det finaste som finns. Ha en finfin vecka. Kram!

  9. Ja kära nån… jag är i alla fall lyckligt lottad men en underbar blivande svärdotter tack vare min äldste son, 25. Sen har de andra gossarna också haft några kortare ”grejor” men vet inte… de har liksom inte tid.
    Hon verkade inte så lättskrämd tycker jag med… av beskrivningen.
    Och va typiskt med kycklingen då.. minns när jag skulle bjuda på tunnpannkaka som jag alltid varit en fena på och råkade göra den sista för tjock… och gissa vem som tog den. Jo den som inte skulle ta den förstås … gästen. *hehe* men det gick bra. för de andra var godkända.Ha en fortsatt fin sommar vännen! *varma kramar**

  10. Ett stort grattis till tillökningen…Det där är alltid lika kul när ens barn ”adopterar” nya familjemedlemmar….För det mesta tror jag de gör riktigt bra val….Din 18 verkar i alla fall gjort så…
    🙂 kram och ha det gott…!

  11. Grattis och skönt att personkemin er emellan verkar stämma. Har varit med om båda varianterna med respektive som inte alls känns ”rätt” och sådana som är helt perfekta. Det är väldigt knöligt om det inte funkar så det är bara att dra en lättnadens suck och njuta de gånger läget är lugnt 🙂

Kommentera

