Jag kommer tillbaka!

Standard

Ibland är det de små, små detaljerna som avgör om man kommer tillbaka som kund i en affär eller inte.

Shopping hör ju inte till det jag gillar bäst här i världen. Men ibland måste även jag hotta upp garderoben lite och jag har en handfull favoritbutiker som jag nästan alltid hamnar i. Lugnet börjar sänka sig över saltgruvan nu, så idag tog jag lite extra lång lunchpaus och passade på att kolla läget på reorna. Det strålande sommarvädret gjorde att det var väldigt lugnt på stan och det passade mig perfekt.

Jag hamnade så småningom i en av favvobutikerna i min jakt på en vit kjol. Det hittade jag en – till halva priset dessutom! Ett par smalrandiga bomullsbyxor till halva priset föll mig också på läppen och sedan kom jag ihåg att jag köpte en sån bra bomullströja med 3/4-ärm i den här affären i våras. Undrar om den finns i flera färger?

Det gjorde den – i både vitt och turkos, visade tjejen i affären mig. Jag drabbades genast av beslutsvånda, vilken färg skulle jag ha? Med tanke på att den jag köpte i våras är skarpt ceriserosa så kanske det vore en bra idé med en vit? Men den turkosa varianten var också snygg. Då säger tjejen i affären ”Ta båda, vet jag….Dessutom är det så att jag ska sätta ner de här tröjorna till halva priset i morgon, men du får det priset idag och då kan du ju ta båda, så slipper du bestämma dig.”

Ett sånt bemötande gör att jag kommer tillbaka till affären flera gånger – det sa jag också till tjejen. Nu var det inga stora pengar det handlade om, men jag fick iaf två tröjor för 300 kronor istället för en till samma pris eller två för 600. Och finns det något mer förargligt än när man handlar något halvdyrt i en affär och upptäcker dagen därpå att det är ”50% på allt i butiken”? Då blir man SUR.

Nu ska jag bara bestämma mig för om jag funkar i den turkosa tröjan eller inte – men känns inte så betungande.

Annonser

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Precis så som det ska vara! Det är skillnad på affärer och affärer, ingen tvekan om saken. Ett bra bemötande utan att vara efterhängset påträngande och jag återvänder gärna! Den turkosa blir säkert bra!

  2. Härligt bemötande och härliga färger!!!! Jag har en favoritbutik som jag alltid hamnar i och jag blir nöjd vareviga gång, dessutom så är expediterna så mysiga!!!
    Kramizzzz

  3. Visst är det så…en butik med bra kundservice och varor återkommer man mer än gärna till vid behov! Och jag tror att fungerar det med cerise så gör det det med turkost också! Ha det!

  4. Toppenproffsigt! Det är tråkigt att det är alltför få näringsidkare som vet att det är mer lönsamt att satsa på befintliga kunder än att lägga skitmycket krut på att eventuellt få nya. så är det faktiskt …

  5. Det är precis så det ska vara för att man som kund ska känna att de bryr sig. Det kostar inte mycket för den som är medveten försäljare! Däremot så uppskattar vi som kund det desto mer eftersom det idag är relativt ovanligt med denna kundmedvetenheten hos många som arbetar i affärer.
    Hoppas att du får lättare att välja hemma! 😀

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s