Barnsligt

Standard

Lite barnslig är man allt 🙂

Jag fick den stora äran att bidra med flera texter till det senaste numret av företagets personaltidning, en ”riktig” tidning i tidskriftsformat. Flera små korta texter till ”gott och blandat-sidan” och ett större uppdrag med lite research och en intervju som slutade i ett helt uppslag med text och bilder.

Tidningen kom förra veckan. Jag hade sett korrekturet innan i elektronisk form, men trots det var det med ivriga fingrar jag bläddrade fram till ”mitt” uppslag.

Jag log stolt när jag såg det färdiga resultatet och ordet Text: följt av mitt namn.

Jättebarnsligt…..

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

14 responses »

  1. Lika barnslig som jag en gång följde jag med en journalist kompis på uppdrag. Du får vara fotograf sa hon så vi hyrde en superproffsmodell av digital kamera och jag fotade halvtaskiga bilder. Fatta när jag några dagar senare såg min bild på LÖPET till Expressen, med texten Foto:å mitt namn 😀 Gick t o m in och bad dom spara löpsedeln åt mig. Ha en skön måndag kväll. När får du semester?

  2. Klart du ska vara stolt, barnsligt är det inte, snarare boost för självförtroendet varje gång man får beröm eller blir publicerad. 🙂

  3. Tycker jag inte alls! Äldsta fröken skriver för en av nationstidningarna och hon kastar sig över den varje gång. Efter kommer Husse och jag fast jag tar täten;-) Så var du stolt för det ska du vara med all rätt!

  4. Nej inte alls barnsligt, skulle själv gjort likadant och funderar igen på ordet barnsligt. Det är nog bra att vara barnslig och ha barnasinnet kvar för vad blir det annars? Jo sträck på dig och var barnslig! 🙂

  5. Grattis grattis, det var väl inte barnsligt, tycker du ska sträcka på dig och vara en stoltis!!!!!
    Kramizzzz

  6. Du och alla andra har all rätt världen i världen över att vara stolt över det du/vi/alla gör. Inte barnsligt, tycker jag, jag skulle också vara jätteivrig och stolt/mallig. Grattis till publiceringen! (Jag har fått en dikt publicerad och jag är jättemallig för det 😀 )

  7. Är det Jante som talar? Det är väl visst häftigt att vara publicerad …
    Din reaktion tyder på att du lagt ned en hel del arbete på det. Och då är det väl en stor glädje att se att resultatet blev bra!
    Om du inte hade lagt ned någon möda utan lite nonchalant klippt och klistrat ihop en artikel, så hade jag förstått om du kanske inte var så engagerad i slutresultatet. Men nu ska du bara njuta och vara glad tycker jag och skickar Glädjekramar!!

  8. Här har du en som förstår så väl hur du känner det, även jag har jobbat på tidning och fick renskriva och översätta lite smått och gått och var så himla stolt när jag såg det i själva tidningen.
    Så Grattis och njut du det är banne mig inte förbjudet vad jag vet!
    Kram

  9. Det är väl skönt att vara ”barnslig”? Själv tycker jag nog du kan beteckna dig som ”stolt”. Kram och grattis, för tusan!!! Var glad. Var stolt. Och var gärna lite barnslig.

  10. och jag är lika barnslig som du. Alltid då och då finns jag med i någon tidning och jag är alltid lika ivrig att titta på hur det blev!

Kommentera

