Morgondopp

Standard

Det blev en riktigt trevlig kväll igår på Blodomloppet. Jag tror att det var första gången på flera år som vädret var med oss. Arrangörerna hade valt en annan sträckning på banan den här gången. Smart – förra året korkade det ihop sig ett par gånger längs vägen och vi fick stå stilla en stund och vänta. Nu flöt det på fint och vi kunde avverka loppet i ett ganska bra tempo. Picknicken efteråt är pricken över i och den här gången fick vi njuta av den i kvällssol. Utan att huttra under fleecetröjor och ha regnjackor i beredskap. Trevligt som alltid 🙂

Jag fortsätter på friskvårdstemat idag. Idag är det nämligen dags för min friskvårdsdag. Jobbet bjuder alla anställda på en extra dags ledigt under våren. Man får göra vad man vill av dagen – så länge det ger utslag på stegräknaren. Strax efter klockan sju i morse stegade jag därför in i Simhallen och ägnade mig åt en halvtimmes simning.

Motionssimmat har jag gjort en hel del i perioder under årens lopp. Nu var det rätt länge sedan. Efter stressvurpan har jag haft svårt att klara av ljudnivån i simhallen på dagtid. Därför tänkte jag prova en tidig morgon och det var helt rätt. Lugnt och tyst och ingen trängsel i bassängen.
Det märktes att det var länge sedan jag simmade någon längre sträcka, det tog 10 min kanske att hitta rytmen. Men när jag väl gjorde det var det helt underbart att plöja fram där i vattnet. Jag simmade en dryg halvtimme och åkte sedan hem till min frukost. Det kändes lite konstigt att cykla hemåt så dags en helt vanlig vardag 🙂

Lite plikter har jag under dagen. Det ska t ex fixas mat till den traditionsenliga picknicken som föregår konserten där 18 är solist ikväll. Sedan tänkte jag också klämma in ett strosa-runt besök på bibblan. Det ger ju lite utslag på stegräknaren och dessutom tycker jag att bokläsning är en sorts friskvård 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ah, låter som en härlig dag. Jag älskar att simma men liksom du får det inte vara ljud, då stressar jag. Där jag bor finns det som tur är utmärkta ensamma timmar mellan skolklasserna.

    Ha en skön kväll och en härlig helg.
    Kram 🙂

  2. Jag säger som Znogge, bokläsning är friskvård. Har själv fastnat med en bok på verandan och jag njuter i fulla drag 🙂

  3. Vilken härlig dag du har haft, simning är härligt, speciellt om det är lugnt och skönt runt om.
    Bokläsning är väl i hög grad friskvård, , sitter man en stund så kan det bli många sidor att vända *skrattar*.
    Kramizzzzz

  4. En sådan toppendag du verkar ha knåpat ihop! Men du, funkar stegräknaren i vattnet 🙂 eller får du plussa på simtagen i nån extra redovisning?

  5. Simma är skönt för själen och kroppen. Håller med dig att det kan vara stökigt i simhallarna ibland. Det gäller att leta upp tiden då det bara är vuxensim med tända ljus och lugn skön musik som strömmar ut ut högtalarna.
    Ha en skön dag och avkopplande helg!

Kommentera

