What a difference a night makes

Standard

”What a difference a day makes
Twenty-four little hours
Brought the sun and the flowers
Where there used to be rain”

Den gamla låten har snurrat i skallen hela morgonen. Fast med day utbytt till night, då. Jag har sovit HELA natten utan att hosta – och banne mig, visst är gårdagens regnväder utbytt mot solsken och blommorna blommar som aldrig förr efter regnet igår.

Vilken skillnad en natt gör ändå. Jag känner mig inte utvilad och utsövd, men energnivån är bra mycket högre idag än den varit den senaste veckan. Så nu tänker jag ta en dag till för mig själv innan jag lägger energin på jobbet igen. Jag ska vara ute, gå några stillsamma promenader och kanske rycka ett ogräs eller två i trädgården. Ge mig själv en dag att komma igen på helt enkelt. Jag fnissar lite för mig själv och konstaterar att så hade jag INTE resonerat för sju-åtta år sedan. Man lär sig 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Vilken klok lärdom! Det är så man alltid borde göra när man varit sjuk. Min mamma tillämpade det stenhårt på mig och min syster när vi var hemma och var sjuka som små. När man var feberfri så skulle man gå en stillsam promenad för att vänja sig! Tyvärr har jag blivit expert på att inte göra som man ska!

  2. Grattis till Dig som inte hostat inatt. Gissa vem som gjort det istället?
    Du gör rätt i att stanna hemma en dag till för att samla energi och att pigga på dig ytterligare något.
    Jag har läst tillbaka i din blogg och kunnat konstatera att jag har ungefär samma otäcka virus som du har. Antar att det tar några dagar till för mig innan även jag kan få vara lite piggare.
    Håller tummen för Dig!

  3. Tycker det är ett mycket bra sätt att komma igen på. Oftast så slänger man sig ju tillbaka till jobbet efter en eller två dagar, och då är man ju inte frisk egentligen, vilket resulterar i att man ofta blir sjuk igen väldigt kort därpå. Har man en arbetsgivare som inte ser snett på en för att man är hemma några dagar till så är det jättebra, kropp har vi ju bara en, och måste ta hand om den.

  4. Allt har sin tid har jag fått lära mig…äta har sin tid…sova har sin tid…leka har sin tid…tillomed att sjuka sig har sin tid…this I know!
    Krya på sig! Ta sig din tid att spejsa!

  5. Den låten är en favorit fast jag just idag inte tycker att dygnet räcker till alls… jag släpar fortfarande runt på skallebanget och känner mig lite snorig men mer blir det inte.
    Nu ska jag ner och bli snygg i håret, fast jag känner inte för det med skallen men bokade tid så det är lika bra att få det gjort.
    Kram och krya på dig

  6. bra att du har lärt dig. Jag försöker få frun att lära sig ta det lugnt, men det är ingen lätt uppgift, eftersom hon är Vädur! Hon kan ju jobba som en Duracell kanin tills hon stupar!

  7. Ohhh vad skönt att du fick sova och du har verkligen ”lärt dig”!!!! Hoppas att du fick en toppendag idag!!!
    Kramizzzz

Kommentera

