Variation

Standard

Nu har jag hittat på ett alldeles nytt sätt att variera min tillvaro. Jag kände ett stort behov av förnyelse och variation efter snart två veckor i sällskap med den här märkliga förkylningen. Tror förresten att den är fransk – 18 blev lite sjuk när han kom hem från Paris. Inte för att det gör saken bättre, men den här förkylningen följer inte gängse schema och det kanske är dess ev franska ursprung som gör att jag inte begriper mig på den? Franska hör nämligen inte till mina stora talanger 🙂

I natt har jag alltså vänt på tillvaron. Istället för att somna gott och sedan vakna vid halv tre och hosta resten av natten så var jag lite wild and crazy och brydde mig inte om att somna. Jag hostade fram till halv tre istället. Sedan somnade jag. Jättespännande………NOT!

Jag kan ana liiiiite positiva signaler iaf. Det gör inte lika ont när jag hostar längre och jag tror att all vätska i kombination med medicinen börjar på att göra verkan nu. Hoppas det, för det här är så tråkigt så det liknar ingenting 😦

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. låter knepigt. Franskasjukan? då kanske du borde testa Escargots a l’aille ( sniglar i vitlök) de kanske suger ut bacillerna! 🙂

  2. Det enda jag med säkerhet kommer ihåg av franskan är ”Je oublie mon sac”…knappast till någon större hjälp i det här fallet 😉 Krya på dig! Kram!

  3. Två veckor med förkylning är ju inte bra på något vis. Kanske snart dags att ringa läkare och fråga? Det KAN ju vara något virus som kräver antibiotika. Hoppas du blir kry snart!

  4. Visst har du fixat till det här på bloggen eller är jag ute och cyklar????
    Härligt med lite variationer på nattkröken, annars kan det ju bli långtråkigt!!!!
    Kramizzzzzz

Kommentera

