Uäck

Standard

Trodde nog att jag skulle kunna gå iväg till jobbet i morse. Men nej…Jag fick sova ett par timmar i natt, innan jag vaknade vid halvtre-tiden och hostade. Sedan har jag hostat och hostat och hostat. Och att uppenbara sig på jobbet när man knappt kan prata utan att börja hosta känns rätt meningslöst.

Så det blev ytterligare en dag hemma och den här märkliga förkylningen håller snart på att driva mig till vansinne. Det började med extremont i halsen för en vecka sedan, i onsdags tappade jag rösten, men den började på att komma tillbaka i fredags. Jag är inte ett dugg snorig och mår ganska bra totalt sett (även om jag är lite sliten eftersom jag inte sovit så bra den senaste veckan). Men den jäkla hostan knäcker mig snart! Det gör ont när jag hostar, ändå måste jag hosta. Det är blandad slemhosta och torrhosta och ibland så hostar jag så jag kräks. Inte ett dugg najs 😦

Antingen är det kikhosta eller tbc och uttråkad är bara förnamnet nu. Gaaaahhhh…

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Hosta på mornarna är verkligen jobbigt, för ofta går den över under dagen, men återkommer under natten. Blir jobbigt med jobbande då. Krya på dig!
    *bjuder på lite hostmedicin*

  2. Shit, Pruddan, det låter inget vidare. Jo, på sätt och vis låter det lite 1918 sådär, men du har väl inte varit i skyttegravarna…?

    Kanske bäst att kolla upp hos någon vitrockad varelse?

    Krya på dig.

  3. Men din stackare! Kanske dags att gå till doktorn som sagt… min man hostade sådär och till sist fick jag iväg honom till VC och han hade lunginflammation. Med lite penicillin var han bättre på ett kick.

    Krya på dig!

  4. Jag ska till ”dumdoktorn” i eftermiddag med samma symptom, jag återkommer om diagnos. Här har flera haft ”luftvägsinfektion” på senaste tiden med penicillin som följd. Men jag återkommer, det är ju onödigt att vi båda går till doktorn och blir upprörda, du är väl lika överförtjust i att besöka läkare som jag är vad jag minns.

    (”Jo, så är det en annan bloggare, Pruddelutt, kan du skriva ut medicin till henne också???” Hm, kan bli knepigt 😉 )

  5. Tack för alla sympatier 🙂
    Har precis stapplat ner till Apoteket där en vänlig dam försåg mig med både det ena och det andra – hoppas bara att allt inte tar ut vartannat…
    Det finns ju e-recept så får du något bra mot eländet MG kan du väl be doktorn att slänga över ett recept till mig oxå. Fast den finten går nog kanske han/hon inte på. Jag får väl göra som jag brukar – ringa kidsens läkare, han brukar ”smygbehandla” även Kärleken och mig när det inte är något superallvarligt.

  6. Läkare som ”smygbehandlar” ska man vara rädd om, det gäller att ha bra kontakter i den där världen. Jag ska läxa upp ”dumdoktorn” idag, har jag tänkt, så vi får väl se, hur han tar det. Kanske får jag rådet att gå hem och gräva ner mig!

  7. Självklart ska du vara hemma och kurera din eländiga hosta så gott det går!!!!
    Sköt om dig och peta i dig det som är gott och onyttigt *skrattar*, kan ju behövas ibland när det känns lite lagom trist.
    Varma nyttiga drycker får du vårda dig med!!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

