God natt…förhoppningsvis

Standard

Det har väl knappast undgått någon att jag delar sovrum med en snarkare som understundom (ofta i fas med fullmånen) förvandlas till varulv. Det kan gå hett till i sovrummet på nätterna när Kärleken ska rädda mig eller kidsen från pantrar, leoparder, vattenmockasiner eller vad det nu är som kommer i vägen när han är ute på sina nattliga agentuppdrag. Agent 000 med rätt att sparka, ungefär 🙂

Trots att det inte är fullmåne just nu så har det varit lite svettigt ett par nätter – jag misstänker att det kan ha med att göra att Kärleken har det rätt intensivt på jobbet nu och har haft det så ett par månader. I natt vaknade jag av att han viftade omkring sig och ylade två gånger inom loppet av två timmar. Efter andra gången somnade han gott och snarkade så fridfullt. Det gjorde INTE jag. När man vaknar tvärt av att någon skriker i sovrummet tar det ett tag att komma till ro igen. Efter andra väckningen gick det bara inte. Dessutom kände jag hur förfärligt ont i halsen jag hade. Så jag tog mina grejer och omgrupperade till arbetsrummet.

Tidigt i morse åkte Kärleken iväg på hemligt uppdrag i ett par dagar, så i natt ska jag SOVA. Tvärs över hela sängen med alla kuddar och båda täckena. Nu undrar jag bara hur jag ska få tyst på alla talgoxhuliganer som roar sig med att steppa på utegrillens lock vid halv fyra draget på morgnarna. Blir jag väckt i natt svarar jag nämligen inte för följderna 🙂

Håll sedan en tumme för att jag kan prata i morgon, för nu på kvällskvisten får jag inte fram ett ljud. Kidsen bara skrattar åt mig när jag försöker säga något, så hes är jag. Och jag har varken druckit whisky eller rökt cigarr. Fast det kanske är det som är problemet 🙂

 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Hoppas att du får sova. Det är viktigt att få sova, själv har jag sovit dåligt nu i en vecka, inget bra tecken.

  2. Men vad är det här? Hes, vilket är ett understatement, har jag varit sen i fredags och rösten verkar inte vilja komma tillbaka. Jag börjar tro att allergin är en större bov än förkylningen för idag försvann min stämma totalt och då puffade jag symbicort och så kom den tillbaka, (nja, jag blev iaf hörbar, dock inte helt lätt att tolka vad jag säger).

    Guben din har nattskräck, det där lever jag med varje natt. Fast min livs levande demon är snart 3 år, men även vuxna kan ha rätt våldsam nattskräck. Jag kör med öronproppar, märkt att jag somnar om lättare om jag inte far ända upp i taket utan bara halvvägs.

    Sov gott!

  3. Egentligen är det inget att skratta åt men du skriver ju så roligt så skrattar gör jag.
    Min pappa sparkade en gång min mamma ur sängen med en riktig fullträff i baken. Han drömde att han spelade fotboll…mamma blev nog både rädd och förbannad om jag inte minns fel. Sen var det fd svärfar som tog stolpiller mot sin värk och en natt drömde att han var stonekiller och när han som den agent han var skulle mörda en bandit så vända han upp ändan och sköt ihjäl honom med stolpillret. Ha ha så vi skrattade åt hans historia.
    Sen vet jag en vars man var som din, han slogs på nätterna och for omkring som en tok. En natt stod han i sängen och boxade sönder deras runda stora rislampa som hängde i taket över deras säng. Frun hans fick en redig smäll och fick en blåklocka som var tjusig av den. Usch det är inte lätt att ha det så hur mycket man än älskar sin man.
    Sov nu gott i lugn och ro…
    Kram

  4. Överraska de små talgoxarna. Smeta in grillen med honung. De slutar garanterat steppa. Å andra sidan kanske ni har en ny myrstack där inom ett par dagar. Nej, det var ingen bra idé. Jag backar ut… får fundera lite mer.

  5. *skrattar*, jag har också en gube som snarkar och här är snarksprayen slut, grrrrrrr. Ibland så vrålas det här också, men då drömmer han alltid samma dröm och det är att han står i en brant trappa och rätt som det är så öppnas det en dörr………………………!!!!! Det är då min käre guben vrålar!!!!! Ja du, det är roligt nästan jämnt!!!
    Kramizzzzz

  6. jag förstår dig så väl. Min fru snarkar inte så farligt, men hon kan ha diskussioner med ”någon” mitt i natten. Sedan har jag svårt att sova… Du får hitta på ett sätt att förvandla dig själv till varulv… då kan det bli roligare 🙂

Kommentera

