Glitter och glamour

Standard

ögonskugga

Jag är varken särskilt glittrig eller glamourig av mig 🙂 Men det är klart, visst vill även jag se skaplig ut – även om jag inte känner ett tvång att lägga make-up för att gå ut till brevlådan eller alltid se till att ha kläder som följer modet. Lite smink hör till jobboutfiten och kläder väljer jag efter vad jag tycker om. Och tycker jag om något kan det hänga med länge, länge.

I vintras hjälpte jag en god vän med ett uppdrag som hon ”behövde en klok och vettig person att resonera logiskt med”. Underligt nog trodde hon att JAG kunde vara till hjälp. Fast vid närmare eftertanke var det nog Mrs Structure hon engagerade 😉

Betalt för min insats ville jag inte ha, det kändes allt för pretentiöst. Däremot gärna ett presentkort på något annorlunda, föreslog jag. Och så blev det.

Så i kväll ska jag gå på enskild make-up-konsultation hos ett riktigt proffs. Det ska bli spännande! För att jag inte ska känna mig helt borttappad tänker jag ta med mig 16. Hon är betydligt mer sminkintresserad än sin mamma, så hon får väl helt enkelt följa med som moraliskt stöd 🙂

Det ska bli kul att få lite råd och tips och vem vet – jag kanske kan våga mig utanför min komfortzon av ögonskuggor i diverse bruna nyanser, svart mascara och sedan inget mer?

Fortsättning följer 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Ja du, det där är en hel vetenskap och jag kan det bra, riktigt bra med några kortare utbildningar i ryggsäcken, (rätt långt ner dock). Men ju äldre jag blir desto mera ointressant blir det. Fast jag är fåfäng, nöjer jag mig oftast med mascara, ögonbrynspenna och läppstift. Ja, och så en riktigt lyxig ansiktskräm förstås, för att motarbeta tyngdlagen.
    Om inte annat kan det vara skönt att få bli lite ompysslad.

  2. När jag går bort gör jag mig lite vackrare med smink, det låter va?
    Jag är inte så mycket för det där med smink, men klart att jag har en hel del i skåpet. Rensar och köper nytt med jämna mellanrum.
    Njut du av uppmärksamheten alltid skönt att bli omhändertagen.

  3. Låter spännande så du måste berätta hur kvällen avlöpte! Själv lägger jag nog inte ned tillräckligt med tid är jag rädd för. Det blir lite foundation, mascara, läppstift och numera även parfym. Fast när det kliar i ögonen så får mascaran utgå;-)

  4. Hoppas att du blir ordentligt ompysslad samt att vi får en rapport över hur kvällen förlöpte med proffset. Själv använder jag inte make-up och klara mig bra ändå.
    Ha det bra!

  5. Du har säkert fått en helkväll ska bli roligt att höra ett litet utlåtande sedan. Här nöjer vi oss med läppglans på dagarna, dotra brukar ”svärta” mina ögonfransar och det brukar hålla ett par månader, smidigt och bra!!!
    Kramizzzzz

Kommentera

