Friskvårdsdag

Standard

Vi har ju fått varsin friskvårdsdag att ta ut under våren. En extra semesterdag, kan man se det som. Men den ska användas till något som ger utslag på stegräknaren – inte till att slappa och slöa 🙂

En hel dag alldeles för mig själv! Men vad ska jag hitta på? Som är friskvårdsinriktat och roligt och kanske laddar batterierna lite extra?

Med tanke på hur min hals har känts sedan i lördags natt (den svider så det nästan gör ont uppåt öronen) så måste jag nog se till att bli frisk innan jag kan nyttja min friskvårdsdag. Men fundera kan jag ju göra.

Någon som har några idéer?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Själv hade jag tagit tåget över till Köpenhamn och gått i affärer! Det ger utslag på stegräknaren men dessvärre även i plånboken;-) Eller lägg dig i hängmattan och skaka stegräknaren. Ärlighet varar inte alltid längst och min moral är usel i dag;-)

  2. *skratt* ja..znogges förslag är ju lockande med tanke på hur du mår… det där med skak och ligga i hängmattan? =) Hoppas du mår mycket bättre snart vännen *kram*

  3. du kanske kan testa något nytt? På många ställen har de ju ”prova på”. Testa yoga eller Tai-Chi eller något udda. Power-ball eller liknande. Eller så väntar du på gubben och ni sorterar lite tvätt tillsammans. 🙂

  4. Bra idéer allt sammans! Jag saknar dock ”vilt sex” i omvandlingstabellen där man kan räkna t ex hur många steg en halvtimmes simtur motsvarar 🙂 Undrar om jag ska fråga företaget?

  5. Något som jag tycker är roligt är att gå på styltor. Ja, just sådan där höga och långa ben. Det är roligt och så ser alla så små ut.
    Eller bara gå ut i naturen och njuta av all friskluft!
    Lycka till med ditt/dina val!

  6. De kollegor som provat powerball har haft väldigt ont i muskler som de tydligen inte hade en aning om att de hade…och frågan för dagen löd…har du gått på toaletten ännu? Spännande 😉
    Lycka till med vad du än väljer!

Kommentera

