Jihad i magen

Standard

18 är nu hemma från Paris. Jag kan lugna alla som eventuellt har tänkt sig en tur dit framöver att staden står kvar i oförstört skick – trots att 18, olycksfågel och alla försäkringsbolags skräck, härjat där ett par dagar 😀

Vädret hade varit kalas – 26 grader varmt och sol. Alla konserter hade gått väldigt bra och ungdomarna hade hunnit med en del sightseeing också. Fast Eiffeltornet var en besvikelse i 18:s ögon – var det inte större än så? Lite häftigt hade det iaf varit att spela konsert på Marsfältet och ha tornet i blickfånget så fort man lyfte blicken över notstället.

24 timmars bussresa frestar på kroppen, så när jag frågade 18 om han ville ha någon mat ville han vänta till framåt kvällen. ”Det blir alltid lite jihad i min mage när jag flyger eller åker buss länge”. Jo jag vet – alla gånger vi har flugit långt har 18:s mage bråkat rejält, ibland har vi hunnit hem, ibland inte 😦

Så 16 och jag lämnade det heliga kriget i 18:s mage och Kärlekens finlir med alla tapetbitar i udda format, tog bilen och åkte ut i skogen på långpromenad. Vi såg blommor av alla möjliga slag, 42 nyanser av grönt, en hackspett och några harar. Lite syre och naturupplevelser var precis vad vi behövde efter en helg i sällskap med skolböckerna (16) och tapetklistret (jag).

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Kan tänka mig att det är skönt att ha 18 hemma igen efter Parisresan! Då kan en avslappnande skogstur vara precis det man behöver. Faktum är att jag tycker att bokskogen är otroligt vacker just nu med lövens skira grönska!

  2. Tur att Paris står kvar, jag vill gärna tillbaka 🙂 Själv tyckte jag Eiffeltornet var mer än tillräckligt, trots att jag ”bara” kom till etapp 2. Hua! Kram!

  3. Förstår att det är skönt att ha 18 hemma. Vår ”lilla” 34-åring åker på semester med sin flickvän på torsdag och jag tycker också att det ska bli skönt när de kommer hem *fniss*.
    Kramizzzzz

  4. lustigt, jag gillade Eiffel tornet. Men då hade jag inte varit i NY och sett alla skyskrapor… man kanske blir bortskämd när man reser?

Kommentera

