Snärjigt

Standard

Har fullt upp med att supporta 18:s packning inför resan till Paris som startar i morgon. Jag försöker delge honom värdefull information men han envisas med att allt löser sig om man bara säger ”sill voos pläjt” hela tiden. Med amerikanskt uttal 😀

I morgon väntar intervju för 16 – den eventuellt blivande utbytesstudenten.

Och inte nog med det – jag har ju alla goda idéer om vad jag ska göra med granntanten att fundera på också 😀 Tack för alla tips!!

Det är lite snärjigt helt enkelt, jag kommer tillbaka när det lugnat ner sig lite.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. hej å hå..Kikar in för att önska dig en skön valborg och att du får energi och ork att ha det mysigt! *kram* Spännande för den amerikanskbrytande mannen att komma till PAris! =) Du ska se det fixar sig för honom =)

  2. Du verkar ha full huggning minst sagt!
    Hoppas packning och intervju förflyter på förväntat sätt! Se till att hinna andas lite själv emellanåt oxå! 😉

  3. håller med Fidolina. fast amerikanskt uttal fungerar bättre än brittisk upper-class. Merci är inte helt fel heller.

Kommentera

