Undrar just vad han gör?

Standard

18 har varit iväg på statligt betald sight-seeing i två dagar. Han har åkt tåg till Kristianstad för att vägas, mätas, testas, vändas och vridas på – kort sagt utredas ur alla tänkbara aspekter. Pliktverket har kallat och 18 har åkt iväg på mönstring.

Igår kväll satt barnets far och jag och pratade och filosoferade lite om hur fort tiden går. Tänk att vår lille plutt har blivit så stor. ”Undrar just vad han gör precis nu”, sa den ömma modern. ”Vad gjorde du förresten på kvällen när du mönstrade” frågade jag Kärleken. ”Hrmpf” sa maken. ” Det vill du nog inte veta”. Efter ett visst lirkande och trixande kröp det fram 🙂

Min man hade tillsammans med ett stort gäng ynglingar i 18-årsåldern gått på bio den kvällen. Och inte vilken bio som helst, utan en av det MER barnförbjudna slaget. Tysk gymnastikfilm – typ 🙂
Betänk nu att detta var trettio (30) år sedan – jag misstänker starkt att filmen var med nutidens mått mätt ganska oskyldig. Men lite fundersam blev jag allt 😉

Undrar om jag ska fråga vad 18 gjorde i går kväll, eller om jag ska låta bli?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. nej.. låt du bli *S* men 30 år sen? Det var ju på sjuttio-talet… då fanns det minsann riktiga naturfilmer har jag för mig *hehe*
    Önskar dig en fin och bra torsdag =) *kraam*

  2. Det man inte vet har man inget ont av! Men det är en stor skillnad numera! Man behöver inte längre gå på bio för att se på ”gymnastikfilmer” eller ”flickor som fryser”! Med andra ord, jag hade frågat!

Kommentera

