Svart

Standard

Idag var det superviktigt, externt möte på gång – dags att uppföra sig och se proper ut, alltså 🙂

Jag laddade som vanligt för att bläddra genom garderoben – den är full med kläder, men jag har liksom inget att ha på mig ändå. Svart är aldrig fel, svart är snarare nästan alltid rätt. Det blev svarta byxor, svart kavaj (visserligen i brokadtyg, men lik förb….svart), svarta skor och svarta strumpor. Jag funderade en stund på om jag skulle våga slå till på en svart sidenblus till det hela, men bestämde mig för att liva upp outfiten med en ceriserosa topp istället.

Mötet blev inställt. Istället har jag tillbringat hela dagen på mitt bastuvarma kontor, framför datorn. Iförd nästan helsvart. Var ute en sväng på lunchen och konstaterade att mer fel än jag var idag blir det inte. Solen sken, det var varmt. Folk åt glass. ”Alla” hade kläder i glada färger. Det kändes som det bara var jag som gick fram i en klädsel värdig en begravningsentreprenör – minus den cerisefärgade topen då….

Jag måste nog ägna kvällen åt att plocka fram lite kläder i vårglada färger och leta rätt på solglasögonen. Så skulle det vara skitväder och snö i morgon så vet ni vems fel det är 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. *fniss*.. lite kul är det ändå när man inte själv är den som svettats i svart hela dan. 😉
    Skämt åsido så brukar det väl alltid bli sådär på vårkanten.. först är det kallt.. sen är det kallt.. sen är det helt plötsligt sjukt varmt och alla ser våriga och fräscha ut. Vete sjutton hur det går till.

  2. Tycker det är svårt att uppdatera garderoben i glada färger, man passar inte så bra i de där färgerna heller… 😉 Hoppas du är mer rätt klädd imorrn!

  3. Hm… de har redan förvarnat på väderleksrapporten, sämre väder är på gång, kan du vänta med garderobssöket tills Ordalaget varit här, 3 maj, eller ås??? Please, svart, för vår skull 😉

  4. Ja kära nån… ganska typiskt sånt där ibland ju. *S* Men håller med föregående… bättre att det varit rätt om det nu blivit nåt möte. Ha det gott *kraam*

Kommentera

