En sån natt…och morgon

Standard

Japp – det blev en sån natt 🙂

18 höll vår överenskommelse till punkt och pricka…han ringde när han gav sig ut på vandring mot nattbussen hem. Då var klockan halv två och så mycket sömn hade det inte blivit innan dess. Men väl tvättsortering 😉 och bokläsande. Så inget ont som inte har något gott med sig.

När jag konstaterat att 18 verkade vara i god form försökte jag sova. Det gick inte. Till sist gled jag in i någon slags dvala som avslutades tvärt när grannskapets huliganer slog till. Halv sju steppade ett gäng glada talgoxar igång på fönsterblecket. Och inte nog med det – kvarterets skatkoloni hade bestämt träff för morgonbad. I min tunna för vattenväxter nedanför sovrumsfönstret. Jajaja…jag VET – det hör till våren 🙂

Låg kvar en stund och försökte glömma mitt bultande huvud. Gick upp till sist. Fixade frukost. Precis när jag knäckt två ägg i stekpannan och satt det hela på plattan ringde telefonen. Det finns bara EN person i världen som envisas med att ringa hem till oss före nio en lördag- eller söndagmorgon: SVÄRMOR. Jag kvittrade en stund med svärmor allt medan äggen blev hårdare och hårdare stekta i pannan.

Förutom däckbyte och shopping av trädgårdsprylar och vårblommor får jag nog ägna dagen åt att blunda en stund tror jag – annars är väl risken stor att jag somnar i soffan innan middagen är klar ikväll.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Men det var ju skönt att han kom hem hel, ren och vid god vigör i alla fall! Men det tar på krafterna för även om man får sorterat tvätten och sedan tror man kan sova lite så blir det oftast klent med i alla fall sömnen! En smygpaus på soffan kanske kan vara något!

  2. Ja, välkommen in i gänget ”Tröttta tonvuxenföräldrar”. Skönt att han kom hem i tid. Det släpper liksom aldrig detta oroande för dem. 🙂

Kommentera

