Fördelar med vuxenliv

Standard
  • Hallen invaderas inte av skor till en mindre armé
  • Saker som jag tror finns i kylskåp och skafferi finns faktiskt
  • Inga mjölkpaket med mikroskopiska skvättar kvar inställda i kylskåpet
  • Man behöver inte granska viss del av smutstvätten för att ev. returnera den till avsändaren eftersom plagget hamnat i tvättkorgen istället för att läggas in i garderoben
  • Inga nattvandrande vålnader i huset som äter rent i kylskåpet
  • Ingen taxirörelse
  • Vilt sex på dagtid – en möjlighet!
  • Veckohandling med 12 liter mjölk, 6 liter fil och en massa smörgåspålägg känns överflödigt
  • Storkok på 3 kg köttfärs behövs inte

Jag försöker iaf – säg inget annat 😀

Fast det känns som det skulle kunna bli fasligt tråkigt och enahanda…..möjligtvis kanske punkt tre från slutet av listan kan uppväga något 😉

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

9 responses »

  1. Kan ju bara tillägga att detta är en sann lista som du påtat ner. En sak till som jag kommer ihåg att jag njöt lite grann av, det var att jag inte längre behövde ”gömma” min goda chokladbit *skrattar*!!!!!
    Kramizzzzzz

  2. Du är en sån där fajter har jag förstått. Det går nog, ska du se. 😉
    Skulle du ”råka” handla hem för mycket mjölk nån dag så är mjölkbad nyttigt för hyn… har jag hört.

Kommentera

