16 planerar

Standard

– Jo du mamma……jag tänkte så här: När jag åker till USA så kommer jag ju att vara borta när jag fyller 18. När man fyller 18 tycker jag att man ska umgås med sin familj, så därför vore det väl en bra idé om ni kommer över och hälsar på mig då??

– Ja…det låter väl bra….

– Och vet du något mer då? Jag har räknat ut att pappa fyller 50 dagen efter att jag fyller 18 – det blir ju perfekt, ju! Han brukar ju inte vilja vara hemma på jämna födelsedagar. När han fyllde 40 var vi ju bortresta. Eller hur?

Lite fascinerande att någon som inte kan göra några definitiva utfästelser om hon t ex ska följa med på konsert förrän det är precis dags att gå iväg. Eller om hon kan plocka ut diskmaskinen när hon är hemma en hel eftermiddag kan göra så avancerade planer för något som kanske inte blir av och dessutom ligger nästan två år fram i tiden 🙂

 

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Visst är det märkligt! Sonen fyller 20 när han är borta men har hittills inte visat någon större längtan efter att fira dagen med oss. Mumlade i stället något om presenten/pengarna på ett konto. Praktiskt och jordnära!

  2. Det är bra med framtida planer och ”skratt!” det känns nog tryggt för henne att veta att ni finns och om hon skulle resa så kommer ni dit.
    Det är skrämmande att bli vuxen med alla krav och då är det skönt att få stå med ena foten i vuxenlivet genom att kunna fritt planera för sin framtid samtidigt som det är tryggt att veta att ens familj finns där vid sin sida. 🙂
    Visst är de roliga?

  3. Låter ju som underbara idéer trots allt! Och så smart av henne att ha planerat så långt i förväg också, det kräver ju lite planering att dra till staterna och fira 50- och 18årsdagar.
    Jo, jag bakade även farinkakor som finns på farinströförpackningen, men bytte ut en fjärdedel mot dinkelflingor och tillsatte torkade malda apelsinskal också. Supergoda och med all havregryn och dinkelflingor kan man inbilla sig att de är nyttiga också! Tips till dottern 🙂

  4. Det verkar som om 16 planerat och funderat ett tag på det. Men det låter väl inte som en dålig tanke att ni reser över och firar tillsammans.
    Ha en underbar dag!

Kommentera

