Ännu mera…

Standard

Och inte nog med det…..16 har meddelat nu på kvällen att hon har för avsikt att studera i USA ett år när hon gått ut ettan på gymnasiet. Det går väl bra?

Ska båda kidsen försvinna hemifrån samtidigt, alltså? 16 kommer ju visserligen tillbaka efter ett år…men ändå!

Nu klarar jag inte mer input i den här kategorin på ett bra tag. Stoppa världen – jag vill kliva av! Eller iaf kliva in i ett litet hörn där det inte snurrar så förbaskat fort 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. *fnissar*, pratade med dotra häromkvällen och hon ville också ”kliva av” en liten stund, för att inte tala om svärsonen *skrattar*. 15-åringen som nu har fått vara i London en vecka har verkligen fått mersmak. Hon har bestämt sig, hon ska dit och plugga efter gymnasiet!!!!!
    Jag förstår dig, det känns tufft, men dina ungdomar kommer att klara detta galant!!!!!
    Kramizzzzz

  2. Informationsmäklaren pratar om Thailand till vintern. Jag upplyste om de varningar som gått ut i media ang. svenska flickor i Thailand. Hon bara fnyste… Vad gör man???

  3. Ja du, visst är det för jäkligt! Svosch så är de stora och lever egna liv. Skitläskigt. Men det blir mer tid över att vika tvätt… 😉 Kram Prudie!

  4. Ja du…kanske var det för att stoppa hjulet som jag ens kastade ut tanken vi hinner ännu med väldigt knapp marginal.. börja om från början 😉

  5. Jag var själv utbyteselev när jag var 17. Åkte till Santa Barbara i California. Det var det absolut bästa jag gjort i mitt liv. Kunde skriva en bok om allt som hände och allt som hände därför att jag åkte dit ( min fru är ett direkt resultat). Alltså kan jag bara säga att 16 har helt rätt! 🙂

Kommentera

