Ipodsupporten rycker ut

Standard

Man ska tänka sig noga för innan man sätter högteknologisk utrustning i form av i-poddar i händerna på en lagom förvirrad samling människor över 40. Den saken är helt klar 🙂

Idag muttrades och svors det en del när mina vitlöksdoftande kollegor skulle få fart på sina musikmaskiner. Jag har fått en märklig roll som mottagare av de mest konstiga frågor i alla möjliga konstiga ämnen och som avdelningens inofficiella helpdesk (undrar just varför???) så idag duggade frågorna tätt. Det var Mrs Strucutre hit och Mrs Structure dit, en bra stund på eftermiddagen. Det är bara det att jag kan inte ett jota om i-poddar. Jag har inte ens fått min än (den kommer på måndag, efter att äntligen ha blivit upphittad i en garderob på huvudkontoret i huvdstaden).

Frågorna haglade. Suckar fyllda av vitlöksångor for runt i rummet. Jag insåg min begränsning. I kubik. ”Och man har inte ens en tonåring hemma man kan fråga” var det en kollega som suckade. Men det har ju jag! Två stycken t o m och inte nog med det, båda är utrustade med i-podar! En rosa och en svart, men det kan väl inte spela någon roll? En vit funkar väl ungefär på samma sätt?

16 var på stan med en kompis. Jag ringde henne och inom fem minuter hade ipod-supporten ryckt ut. Tjejerna gick runt och talade lugnande till alla, förklarade lite här, fixade lite där, svarade på frågor, lämnade tips och var allmänt nyttiga en bra stund. Jag bjöd dem på lite fika och frukt efter avslutat uppdrag och de kunde lämna en arbetsplats där lugn och harmoni härskade.

Det är tur att man har en tonåring eller två att tillgå emellanåt! Man kanske rent av kunde hyra ut dem mot en viss ersättning 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Hahaaa…jag får agera dataexpert, målare, snickare, inköpare, säljare, värdinna, guide, designer, etc….på mitt roliga jobb!

    Visst är det väl roooligt med lite omväxling?

  2. Ja jag säger bara det………..tur att man har barnbarn!!!!! De hjälper mig med både dator och mobil!!!!
    Kramizzzz

  3. Jag tycker det verkar vara en smart idé 😀 med att hyra ut tonåringarna för tekniksupport. Lite extraknäck för att utöka månadspengen för dem. Eller bidra till hushållskassan hemma hehe

  4. När jag skaffade min Ipod muttrade mina att jag fick klara mig själv. Jag fick hjälp till slut, men de sa att jag alltid skulle göra allt så komplicerat. ”Mamma tänk på att saker är enkla nu för tiden”.
    Ja , det kanske är så att allt som är enkelt blir svårt för att man tror att det ska vara svårt.

  5. Jadu både Ipod akut och en hel del annat har man att lära sig av sina tonåringar…att hyra ut dem lät inte alls dumt 😉
    Ha det!

Kommentera

