Påsken i sammandrag

Standard
  • Besök av fyra delegationer påskkärringar på skärtorsdagen. Inte en endaste en hade vägarna förbi på påskafton. Vad sa du nu då, Kärleken? Det ÄR på skärtorsdag de kommer och ingen annan dag. Så det så 🙂
  • Urmuggigt väder hela helgen. Skönt att vara kvar på hemmaplan när det är kaos ute på vägarna.
  • Svalde ett litet, sylvasst laxben som fastnade i halsen på påskdagen. Det var riktigt otäckt, men det slutade lyckligt. Jag försökte äta resterna av den rökta laxen till lunch dagen efter, men det gick bara inte. Jag kände med en gång hur det lilla benet satt där igen.
  • Glömde att så gräs i min fyrkantiga ljusstake av vit keramik. Mina två påskkycklingar fick därför fira helgen på en bädd av godisägg i alla möjliga kulörer. Det blev jättefint. Jag fick familjen att lova att INTE nalla något ägg förrän tidigast på annandagen. Halv ett, natten till annandag påsk var det tomt i ljusstaken och kycklingarna låg i varsitt hörn och såg förskrämda ut.
  • Dansade jenka genom huset vid halvtvådraget natten till annandagen tillsammans med kompisarna och deras 15-årige son. Försökte få med oss resterande tonåringar 18,17 och 16 som satt fastklistrade framför en dator. De tittade på oss, skakade sina små huvuden och undrade om de skulle ringa efter en bil. Inte av taxivariant utan en med allvarliga män i vita rockar som tillhandahåller en slags tröja utan ärmar….
  • Jag har inte ätit något godis – och det känns inte ens som en uppoffring.
  • Det var fullmåne natten till påskafton. Jag funderar allvarligt på att unna mig en natt utan sällskap av den varulv jag tydligen råkat gifta mig med. Inte nog med att han för ett himla liv, han blir arg när jag väcker honom också, för då försvinner ju allt det roliga 🙂
  • Om jag hade gjort allvar av mina planer att bli lärare då för länge, länge sedan hade jag haft påsklov nu i veckan som kommer.
  • Omstart på vintern – eller start, snarare. Så mycket snö som det är idag tror jag inte vi har haft alls den här ”vintern”. Vad skulle det vara bra för? Grrr…
About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Det låter som om din påsk blev en skön och trevlig tillställning, trots att du fick ben i halsen och jenka dansen. Tur att ungdomarna inte la sig på telefonen så att de små i vitt kom och hämtade er. 😀
    Det är visst omstart på vintern. Hoppas att den ger sig av nu så att man kan få njuta av alla vårblommor som redan kommit upp och de som kämpat för att komma upp.
    Ha en fortsatt bra dag, utan att ha påsklov!

  2. Vad du har haft fullt upp. Men omväxlande från att jobba i alla fall…
    Och vi vill inte ha en omstart på vintern, nej. Då kan man ju åka till den i fjällen om man tvunget vill ha snö. Som tur är smälte den bort inom 3 timmar här i södra Skåne.

  3. Du verkar ha haft en givande påsk, skulle ha velat se det där jenka-köret *skrattar*!!
    I år var det faktiskt tunnsått med påskkäringar, frågan är om det var för kallt för att flyga till Blåkulla????
    Kramizzzz

Kommentera

