Nytt försök

Standard

Fortfarande har ingen text uppenbarat sig i inlägget från här om dagen. Fidolina tror att den kommer tillbaka – men jag är skeptisk. Så jag försöker väl att skriva om det hela igen, då….Här kommer alltså historien om länken till det förgågna:

Jo, det var så här att hela Prudie-town hade strömavbrott en stund tidigt, tidigt på skärtorsdagens morgon. 16 noterade det eftersom hennes telefon började låta när strömmen kom tillbaka. Vi andra märkte det när vi kom uppramlande och såg att klockan på både mikron och spisen stannat på 00:00. Värmepumpen hade också slutat fungera och telefonsvararen var helt svart.

Vi fick fart på den ena elektriska prylen efter den andra, men inte på telefonsvararen. Kärleken misstänkte att batteriet började på att bli dåligt och att den lilla kräm som fanns i det inte orkade dra igång svararen när den tagits ner helt och hållet efter strömavbrottet. Nytt batteri inhandlades på vår veckohandlingstur till shoppinghelvetet utanför stan. Inte hjälpte det inte. Telefonsvararen blinkade lika envist och indikerade att den tappat alla lämnade meddelanden. Det gör inte så mycket. Men vårt inspelade besked är också borta och det är riktigt, riktigt trist 😦

Vi skaffade telefonsvararen för 7-8 år sedan och sonen i huset, då 10-11 år talade in ett meddelande med sin ljusa gossopran ”Hej, du har kommit till familjen P. Vi kan inte svara just nu……men var god och säg vad du vill så ringer vi upp……Hej då”. Den lille gossen är numera en fullvuxen ung man på 18 år och gossopranen är borta för länge, länge sedan. Nya bekanta som hamnar hos telefonsvararen undrar alltid vem det är som pratar och när vi berättar det ler de flesta lite nostalgiskt och konstaterar att åren går.

18 är inte intresserad av att tala in ett nytt meddelande, så jag erbjöd mig på stående fot att göra det. Jag tänkte mig något i stil med ”Hej det här är 16:s automatiska telefonsvarare. 16 är inte hemma just nu, men hon ringer upp dig sedan. Kanske. Om du mot förmodan vill någon av oss andra något kan du berätta det efter pipet.” 16 vek sig dubbel av skratt när jag informerade henne. Och kontrade genast med ”Hej 16:s bästis. 16 står i duschen/sover/pluggar just nu men hon ringer dig sedan.”

Det var en länk till det förgågna som försvann med strömavbrottet. Lite trist 😦

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

3 responses »

  1. Men vad synd att det försvann, hm, hm.
    Ha nu en fortsatt härlig påsk och hoppas att det inte blir några fler strömavbrott.
    Kramizzzzz

  2. Ja, det var riktigt tråkigt! Jag har ett kassettband på vilket jag intervjuat pojkarna när de var små. Vi hade jättekul. Problemet är att ingen av alla myriader av bandspelare ännu funkar. Men… bandet finns kvar och jag hoppas det funkar.

Kommentera

