Det kom ett brev….

Standard

brev

Gaaaaaaahhhhhhh……….Vart tog åren vägen?

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Ja, det kan man ju undra. :0))
    Det kanske hade varit ett sånt där brev som hade behövt dimpa ner hemma hos familjen Wendlish för att de skulle förstå att deras dotter blivit vuxen.
    Hoppas att du får en fin kväll.

  2. Det var min känsla också när ett liknande dök upp hemma hos oss. Men tyvärr blev det nej för sonen. Astma och allergi gav inga pluspoäng…
    Ha en bra kväll!

  3. 18 vill bara en sak – att komma med i någon av musikkårerna, annars får det vara.
    Han har iaf klarat sig igenom det första nålsögat – frågeformuläret på nätet och idag kom kallelsen till mönstring. Det ska nog gå bra. Sedan återstår ”bara” provspelning om ett år och det är riktigt, riktigt tufft. Hoppas nu bara att de inte lägger ner all musik, 18 har haft siktet inställt på detta sedan han var 9 år…

  4. Hoppas verkligen att 18 får spela med i någon av musikkårerna. Antar att han platsar bra där. 😀
    Putsningen av känger med mera klarar han redan med glans. Jag håller en tumme för honom.

  5. Håller tummarna för 18! Här blev det nejtack eftersom Lillebror har astma och synfel. Annars hade han förmodligen blivit en väldigt bra ledare. Lite besviken är han allt.

  6. Jag önskar sonen lycka till och han kommer säkert med. Hos oss var det tvärtom, den äldsta sonen utvecklade all sin kreativitet för att slippa. Han till och med ringde mig på jobbet och jublade för att han slapp. Det är tur att det är någon som vill vara med.
    Dessutom så lär de sig att ta hand om de egna sakerna, kliva upp i tid osv… Jag brukar muttra här hemma ibland och då säger jag BODEN… Han bara flinar då…För någon vecka sedan vinkade han av sina kamrater vid bussen när de for upp till Boden.

Kommentera

