Andningspaus

Standard

Onsdag – mitt i veckan och jag är hemma för en andningspaus. Jag ska packa om lite i väskan, byta papper i mapparna och så bär det iväg i morgon igen. Tänk om jag hade tackat ja till den där bärbara datorn – då hade jag iaf kunnat blogga lite från tåget 🙂 Frågan är på tapeten igen, kan jag meddela och vi får väl se om jag klarar mig en gång till. Det ser lite mörkt ut. Eller hur man nu ska se på det.

Igår blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det var planerat för möten på jobbet hela förmiddagen, innan det var dags att åka hem. Första mötet blev inställt. Svor jag ve och förbannelse? Icke. Satte jag mig och läste nyttiga papper en stund? Inte det heller. Jag fixade mig ett litet andningshål istället.

Jag gick en promenad, från Östermalm, ner mot Kungsträdgården. Över Norrbro och upp i Gamla Stan. Tillbaka in mot stan förbi Riksdagen och Drottninggatan. Det var vår i luften. Solen sken inte men vädret var milt och det doftade lite sur vår. Jag andades i mitt lilla andningshål och kom sedan tillbaka för möte nummer två. Fylld av syre, vaken och på hugget. Stresshantering när den är som allra bäst 🙂

Om man nu ska vara borta från hemmaplan så får man försöka göra något vettigt av det. Och hade jag haft en bärbar dator hade det inte blivit någon promenad, då hade jag suttit där och jobbat istället.

I morgon bär det av igen.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

8 responses »

  1. Ja du, det är en svår fråga…Bärbar eller inte…Själv inser jag att jag nog inte kan vara utan framöver när nya företaget ska vara på resande fot ofta…
    Men ska boka in promenader och annat också…Ska och ska…
    En varm kram till dig…som är så klok… 🙂

  2. Skönt att du tog dig en promenad. Det där med datorer är ju både för och nackdelar, men om vi ser till idag, så var det nog skönt att du inte hade en bärbar!!!!
    Kramizzzzzz o ha en bra torsdag!!

  3. egentligen handlar det om dig själv. Om hur du kan hantera att ha bärbar dator eller inte. kan du säga ifrån? Kan du säga nej? Jag har ju fått datorn som jag ville, och jag njuter av det. Jag använder den när jag vill. När jag inte vill, så gör jag inte det. Ingen ställer kravet heller, när jag reser. Det är upp till mig. Däremot upplever jag att jag kan använda en massa död tid på flygplatser och hotell på ett vettigt sätt. Men det betyder inte att jag inte kan ta en promenad när jag har lust!

  4. Instämmer med att andingspausen inte skett och att du jobbat istället. Misstänker att det passade dig bättre att ta en andingspaus, i synnerhet med tanke på att det var vår igår.
    Snart är det helg!

Kommentera

