Brutet eller inte?

Standard

Brutet eller inte brutet? Tre månader i gips och långvarig sjukgymnastik eller köra på som förut, innan vurpan?
Idag faller domen – 18 ska till ortopeden för avgipsning, sedan vandring till röntgen och till sist tillbaka till ortopeden för att träffa en läkare som ska fälla det slutgiltiga avgörandet. Lyckades 18 åstadkomma en båtbensfraktur när han tappade balansen i skidbacken eller var det bara en rejäl stukning?

Enligt min kompis som var stamgäst på ortopeden förra vintern så har 18 fått tid hos en av de bästa läkarna där. Det känns skönt efter allt strul för att ö h t få komma dit. Hoppas nu bara att doktorn inte drabbats av influensa eller nå’t så det kommer en stand-in, direkt hämtad från patologen eller centralarkivet 🙂 Förra veckans erfarenheter av ortopedkliniken gör att vi är beredda på det mesta.

– Mamma, sa 18 i helgen. Om jag blir av med gipset på tisdag, kan inte du bjuda
   mig på lunch på Kina då?
– Det hade jag faktiskt redan tänkt, oavsett om du blir av med gipset eller inte.
– Va bra, för det var liksom fortsättningen på mitt lilla anförande, sa 18 flinade.

Vi ska strax ge oss av – håll nu alla tummar som finns för att det som inte syntes på röntgen uppe i Åre inte syns här heller. Båtbensfrakturer verkar inget roliga alls 😦

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Tårta??? Inte sjutton vill LB:s gubbar ha tårta, inte! De far runt som en flock surekater här och håller på att riva huset – whiskyflaskan är nästan tom och farbror Göstas mystiska burk är de och doppar näsan i titt….NEEEEEJJJJJJ! Dra GENAST upp kalsongerna farbror Gösta – det här är ett anständigt hus. Om du inte sköter dig stoppar jag ner dig i frysboxen!
    Please LB – vad ska jag göra?? Kan man slå något hårt i skallen på gubbsen?

  2. Du ska inte slå mina gubbar, Pruddan! Nu ska du vara snäll. Men skicka hem dem igen, min blogg är på G och här får de härja fritt, vet du ju…
    PS. Tack för att du var barnvakt.

Kommentera

