Allt som vanligt igen (nästan)

Standard

Nu är allt som vanligt igen – och det är SÅ skönt!

Ljudnivån är tillbaka, 18 tränar skalor och drillövningar, det spelas klassisk musik på högsta volym, varvat med marscher, hårdrock och stora körverk. Operaarior och schlager strömmar från 16:s ände av huset. När jag skulle tända ljusen på middagsbordet var det en liten filur där som blåste ut min tändsticka både två och tre gånger. Det skrattades en hel del vid middagsbordet, 16 underhöll oss med imitationer av lärare och som vanligt en uppsjö av märkliga historer hon läst, fått berättade eller snappat upp på något annat vis. Hälften på engelska, hälften på svenska. Det sista jag hörde när jag skulle steka entrecoten var 18 som vrålade ”Mamma – lägg bara min köttbit bredvid elementet. Det räcker!”

Nu väntar jag bara på att en tät doft av skokräm ska lägga sig över nejden och att det ska slås i dörrar och skrikas svordomar på engelska. Då är ordningen helt återställd.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

2 responses »

  1. Tycker att det låter som en riktigt hemtrevlig stämning hemma hos er, ”elementbrynt entrecot” har jag aldrig hört talas om.
    Kramizzzzz

Kommentera

