18 och gipset hemma

Standard

I morse kom så 18 och hans gipsade arm hem igen.

Det hade varit en jobbig tågresa från Åre. När sällskapet skulle gå på tåget i Åre fanns inte tillräckligt antal vagnar, så 18 och hans kompis fick åka buss till Östersund. Sedan fattades det personal också. Så summasummarum blev de drygt två timmar försenade. 18 tar ju de flesta prövningar han utsätts för med jämnmod, så han var på gott humör, trots allt.

Gipset var försett med diverse matteformler. Eftersom det är matteprov på gång nu efter lovet undrade jag försynt om det inte klassas som fusk att ha en massa formler på gipset. ”Inga problem” sa 18. ”Det här är Matte D, som kompisen läser. Själv är jag bara på 1+1=2 stadiet – och längre än så kommer jag inte. Förresten – kan du bre en macka eller två åt mig?” Det lär blir utvidgad marktjänst den närmaste tiden…

I morgon väntar en ny dust med ortopedmottagningen och sedan är det två försäkringsbolag som ska kontaktas. En positiv grej är iaf att vi slipper det försäkringsbolag som hade trafikförsäkringen när 18 hamnade under bussen förra vintern. De var INTE roliga att ha med att göra. Men å andra sidan har vi ju fått ortopedmottagningen istället. Jämna plågor alltså 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Har läst tillbaka i din blogg och jag måste säga att det händer saker i din familj. 🙂
    Tur att det inte blev värre med 18 men det räcker säkert som det är.
    Förstår att han tar tillfället i akt att köra med dig nu. 😉
    Ha det gott och lycka till med försäkringarna.
    Kram

  2. Själva fick vi kliva upp fyra på morgonen, åka bil till Östersund från en by nära Åre, men tågresan i sig gick så bra, även all ”väntetid” i huvudstaden och buss och båt hem, trots att stormen kastade både vattenglas och barnvagn runt i hytten. Personalen var skakad av stormen, är de rädda så börjar man darra lite själv också, trots att jag inte alls mår dåligt av grov sjö.
    Många läkarbesök och nära på inläggning för lilla gumman har grumlat semestern, men helheten, vädret, snön har räddat många dagar i mina underbara barndomstrakter.

Kommentera

