Födelsedag igen

Standard

Idag är det 16 år sedan vi blev fyra i familjen.

16:s entré i världen var en vecka försenad och gick i turbofart. När hon väl hade bestämt sig för att det var dags att komma ut fanns det inget som kunde stoppa henne. Hade hon lugnat sig ett par timmar hade hon fått samma födelsedag som sin pappa och sin mormor – men det var inte att tänka på. Lite kul hade det varit med trippelfödelsedag – allra helst med tanke på att jag och min pappa också delar födelsedag. Men å andra sidan kan det ju vara roligt att ha en alldeles egen dag.

16 var en liten, kompakt och behändig bebis (till skillnad från ”spindeln” som bestod av så förfärligt mycket armar och ben) – 48 cm lång och 3 410 gram tung. Hon åt och sov och skrattade fram till hon var åtta månader. Sedan blev hon tonåring (vad humöret beträffar) och det har inte riktigt gått över än 🙂

Vi firar med stuvade makaroner och falukorv och som dessert creme caramel med kanel och hallon, allt enligt födelsedagsbarnets önskemål.

Grattis 16!

happy birthday

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

7 responses »

  1. Haha, ler igenkännande åt den beställda födelsedagsmaten. Fast falukorven är hos hos = köttbullar. Och bara för minstingen. För annars är det maträtter som sushi som står på önskelistan t.ex.

  2. Grattis, grattis till 16 år i dag! Hos oss faller valet antingen på taco eller fondue men hela grejen är liksom att själv få välja!

    När det gäller tonåring och humör så kan jag bara nicka lite lätt! Yngsta fröken är ju 16 år…

    Ha en riktigt fin dag i dag!

  3. Ett stort Grattis till 16 från mig!!
    Tror nog att det är ganska skönt att ha en EGEN dag. Mina brorsöner fyller år dagarna efter varandra dock det är dock två års ålderskillnad på dem.

Kommentera

