Sexig jumpa med attityd

Standard

Vi åkte och tränade direkt efter jobbet idag, Kärleken och jag. På programmet stod ett ”Danspass”. Jag var lite skeptisk – koordination är inte min starka sida, direkt. Och dansa tycker jag inte är särskilt roligt. Det blir väl så när man har spelat dansmusik i många år. Jag har liksom aldrig kommit iväg ut på dans. Det var ju inte det första man kände för på lördagkvällen när man hade spelat på fredag kväll. Kärleken har en liknande bakgrund och ställde sig ungefär lika tveksam. Men, what the heck……det är ju bara att testa!

Det visade sig bli en riktig rolig – och väldigt svettig – timme. Ibland var det lite problem att få ihop armar och ben. Och det var också lite svårt att ”släppa loss” kroppen. Man är ju så van vid att räkna 1-2-3-4 på ett vanligt jumpapass. Allt sker enligt en viss modell och man vet på ett ungefär vad som väntar. Så var det inte här! Det blev betydligt enklare när jag lyckades spänna av kroppen och hitta gunget i höfterna. Ingen stretching under passets gång, ingen styrka. Bara kondition i varierande intensitet till musik i en riktigt härlig blandning. Disco, salsa, tango, afro, blues – det var riktigt blandat.

Passet leddes av en duracellkanin – i positiv bemärkelse. Hon var riktigt härlig – och oj vad hon jobbade och peppade! Hon startade det hela med att säga att vi skulle glömma den vanliga jumpan. Här är det attityd som gäller. Gunga med musiken – det ska vara sensuellt och sexigt 🙂

Roligt var det och svettigt. Men sexigt? Tja, det återstår väl att se 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

11 responses »

  1. Tja man vet ju aldrig vad gungandet kan ge för signaler;-)) Min gympa är i alla fall i total avsaknad av sexighet och sensualism vågar jag bestämt påstå. Fast jag vet i och för sig inte vad mannen tycker som tränar med alla oss tjejer;-))
    Ha en bra kväll!

  2. Det blev ett annorlunda gympa-pass, roligt med lite variation, Hoppas nu att fredagskvällen har varit till belåtenhet och att helgen fortsätter i samma anda!!!
    Kramizzz

  3. Va? Blir det bildbevis? Är det vad som återstår? Isåfall väntar jag med spänning. Vänta, jag går och kokar mig en kopp kaffe bara…. så…nu är jag tillbaka…sätter mig och väntar…. och väntar… när kommer det där som återstår att se…när kommer det…hinner jag bre mig en macka också? Pru?

  4. Låter som ett riktigt trevligt pass ju! ;0)
    Ja, som jag sagt tidigare, det här med koordinationen kan ställa till en del trubbel. Vem vet vi kanske får se Pruddelutt i Let´s dance framöver!
    Ha det gott.

  5. Åh, låter härligt att röra på sej lite till musik ju!
    Jag älskade att dansa när jag var yngre, och som bonus kan jag avslöja här för dig att det som jag tackade JA till för några veckor sen är faktiskt att hänga på en kurs i linedance! *yiiehaaa*..

  6. Det där lät som nåt jag skulle gilla.

    Men vad hör jag? Det sas inget om dansband när vi träffades. Nu blev jag ju jättenyfiken. Pumpar dig vid nästa fika, bara så du vet. 😉

    Ha en skön söndag.
    Kram 🙂

  7. Dansband??? Näe – men storbandjazz. Jag berättar mera när vi ses, Tyra!
    Förstår inte varför alla vill se oss i Let’s dance – har ni inget förbarmande med era medmänniskor?? *asg*

Kommentera

