Flyt och flytt

Standard

Det är en bra dag idag. Ett och annat har gått i precis den riktning jag vill. För ovanlighetens skull, kanske 🙂

  • Kvart över nio ringde telefonen. ”Det blir flytt till nya kontoret idag. Klockan 11. Hinner du?” Klart att man hinner 🙂
  • Mina få prylar kom fram hela, ingen liten detalj till mitt trådlösa headset slarvades bort den här gången. Servicekillen kopplade in allt och – det fungerade!!
  • Det stod en vackert bunden bukett tulpaner på mitt nya skrivbord.
  • Mina ögon börjar nästan på att se normala ut igen
  • Min avatar har återvänt från exilen. Försvinnandet hade inget med att göra om jag var inloggad eller inte.
  • Brev från mammografin att allt är OK

Dessutom är det fredag 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Det låter ju underbart!

    Och så skönt att du fick besked från mammografin. Förstår att det var en obehaglig vånda. Dom måste ändrat sen jag var där för då var inga besked glada besked. Måste höra mig för nästa gång så jag inte dör om det kommer ett brev.

    Lycka till med nya jobbet nu! 🙂

Kommentera

