Glägg

Standard

Nu har det dykt upp en ny, käck färg i ögonen. Det tomteröda och rödmelerade är nu uppblandat med vargult. Jäpp – ett gult, kletigt glägg lägger sig över ögonen med jämna mellanrum och gör att synfältet förvandlas till ett blurrigt töcken. Uäck!

Jag tog vägen om Apoteket hem och införskaffade en salva som ska läggas på till natten för att ”smörja upp” ögat, som damen på Apoteket uttryckte det. Salva låter gläggigt – alltså borde det ju bli ÄNNU gläggigare i ögonen……Weird……Undrar just om det hjälper?

Tack för alla medkännande kommentarer och muntra tillrop – tillvaron känns genast lite lättare när man läser dem 🙂

Förresten – Kärleken vidhåller att det inte är ögoninflammation. ”Du har fått bloggögon” sa han och flinade skadeglatt när vi åkte iväg till Friskis på kvällskvisten. Jag funderar på vad jag ska göra med honom – doppa honom i tjära och rulla honom i fjädrar? Fast om det är bloggögon jag drabbats av så är ju han på sätt och vis medskyldig, ibland bär han sig ju så märkligt åt så jag bara MÅSTE blogga 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

14 responses »

  1. Det låter inget vidare det där du fått i ögonen. Om det inte försvinner borde kanske någon sjukvårdkunnig titta på dem och till och men skriva ut ett recept eller två. Personligen tror jag inte att det är bloggögon för då borde mina se så ut också. 😀
    Ha det bra!

  2. Det låter som en typisk inflammation så jag tar tillbaka allt om ett syndigt leverne! Jag hade nog vänt mig till en läkare. Visserligen kan det självläka men det är inte så vanligt…

    Bloggögon! Det var det fräckaste jag har hört! Fast jag känner igen det där! När jag fick migrän senast började Husse mumla om bloggen… Vad nu den hade med saken att göra???

  3. Även jag har fått en liten kommentar från guben, när jag satt och ”drog” i mina linser och sa att jag var så torr i ögonen, ”du sitter för mycket vid datorn” var hans leende kommentar.
    Hoppas nu att du blir bättre och bättre med glägget och att salvan hjälper rekordsnabbt!!!
    Kramizzzz

  4. Ögoninflammation kan bli svåra så kanske en doktor får titta lite på hur du ska bli av med den om inte nu salvan kommer att hjälpa.

    Tror inte att diagnosen bloggögon kommer att bekräftas hos doktorn:-)

    Krya på dig!

    kram

  5. Plötsligt tyckte jag att ordet ”blogg” lät äckligt, när jag plötsligt associerar det till ”glägg” så blir det gult, smetigt och lite varigt. Min blogg som har just lite gula prickar i sig. Uäck jag kanske ska byta design…
    Nej, om bloggen är inblandad i dina ögonproblem så är min hypotes snarare att du har bloggat alldeles FÖR LITE! Om du bloggar mer, så klarnar blicken. Nej, skämt åsido se nu till att få bukt med glägget så att du blir en glägg-fri kvinna igen! Kram

  6. Bloggögon är det vad jag lider av när Fredagen kommer ? 🙂 hoppas ögonen läker snabbt nu när du fått salva till dem (inte slava )Ha det!!

Kommentera

