Jumpa

Standard

Vi kom iväg på ett jumpapass i förmiddags, Kärleken och jag.

Jag ska erkänna att jag inte var 120% positiv till att åka iväg efter morgonens uppvaknande mitt på slagfältet 😉
Men eftersom allt i naturen strävar efter balans så bestämde sig Kärleken för att anta en överkäck attityd till jumpapasset. ”Så hääääärligt att komma upp på morgonen och få träna och sedan komma hem och det är massa tid kvar på vår lediga lördag”. Ju käckare han blev, desto mer blängde jag. Men inte hjälpte det inte 🙂

Det gick förvånansvärt bra att träna, den okristliga timmen till trots. Passet var helt OK, inga låtar som man fick extrema lyckokickar av, men heller ingen musik som skar i öronen. Mina värsta hatövningar var inte med i programmet så timmen på jumpagolvet förflöt snabbt. Det blev inget endorfinrus, men visst kändes det skönt att få röra på sig. Efter stretching och avslappning tittade Kärleken på mig med glimten i ögat och ett stort leende. ”Älskling – ska vi stanna kvar och köra intensivpasset också?”

Ibland är han bara för mycket, min käre make 😀

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

6 responses »

  1. Imponerande eller oroväckande? Hmm… Nåja, nyttigt i alla fall och visst är det smart att komma upp tidigt. Mycket återstår ju av dagen!
    Ha en bra lördagskväll!

  2. Hi Hi. Jag tänkte på ditt inlägg när jag läste ett citat i en lokaltidning: ”Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken” Joan Rivers
    Jag är imponerad, själv skulle jag aldrig komma på tanken att motionera tidigt en lördag morgon, möjligtvis ett intensivpass 🙂

  3. Duktig make du har som släpade iväg dej!
    Träning är ju alltid jätteskön.. efteråt…
    Fast dubbla pass verkar ju aningens överambitiöst.. haha.. Antar du föreslog ett avslappningspass hemma istället! 😉

Kommentera

