Vanlig

Standard

Snart är det dags att kolla in läget i kungafamiljen. Det är ett program jag bara måste se varje år 🙂

Det är lite kul att se vad de har för sig under året, tycker jag. Jag betalar ju iaf skatt för att de ska representera Sverige. Så man måste ju kolla att de sköter sitt jobb ordentligt.

Man kan ju också passa på att dra en lättnadens suck över att man är en helt vanlig medborgare. Visst kunde det vara trevligt med några snygga klänningar, lite diamanter i bankfacket, spännande resor till märkliga länder och att ha extremt gott om utrymme hemmavid. Med å andra sidan skulle jag inte vilja att någon följde varenda steg jag tar. Eller hade synpunkter på vad jag har på mig. Eller spekulerade i om jag ska gifta mig snart och i så fall med vem. Fast det där med giftermål är ju avklarat för mååååånga år sedan, så när det gäller mig kanske spekulationerna snarare skulle handla om ansiktslyftning.

Näe – jag fortsätter nog som vanlig ett tag till 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Håller med! Hellre vanlig och ointressant. Ha en kamera i nyllet varje gång man går utanför dörren måste vara vedervärdigt. Men det är kul att läsa om dem… 😉

  2. Jag hade väl gärna tagit några diamanter så jag kunde lyfta en sak eller två… Men helt rätt – inte vara så påpassad. Skulle jag aldrig klara.

    God fortsättning på det nya året…

  3. Såg en kort snutt och upptäckte att Madeleine lärt sig prata framför kameran. Grattis!! Och att hon var rätt så lik sin storasyster. Men hon kunde gott skippa det ljusrosa babyläppstiftet vintertid åtminstone. Viktiga ilandsproblem för mig!

  4. Hejsan! Kikr in för att önska dig en fin fortsättning på det nya året! Ja vi får berätta om oss här istället och sen slipper vi resten. *hihi* Ha det gott! *kraam*

  5. Men tänk på en sak, dagens kungafamilj har det rätt så bra. Förr var Kungen tvungen att göra något om landet gick åt fel håll. Idag ”får” han inte göra det! Han kan ju välja det han gör! Jag skulle kunna vara Kung. No worries. Men så är jag ju Lejon! 🙂

  6. Ja tänk vad jobbigt att alltid vara påpassad, alltid tänka på vad man säger och gör. Nej tacka vet jag ett vanligt liv.
    Kramizzzzz från en helt vanlig!!!!

  7. Men varför kan inte denna vår så språkbegåvade drottning tala bättre svenska än? Har absolut ingen emot kungahuset på något vis men… Nu blev jag kanske lite gnällig… Mer än lite men kram!

  8. Ja det har jag också funderat på – allra helst som hon lär ska vara en så enorm språkbegåvning! Men svenska kanske är ett extra svårt språk? Och sedan kanske det inte blir lättare när man lär sig något som vuxen?
    Gnälligt tycker jag inte att det är 🙂 Mer en reflektion och reflektera måste man få göra!

  9. Det där har jag också funderat på – är några diamanter värt att alltid vara iakttagen? Hm, tror inte det. Mitt kärleksliv kan vara nog så trassligt ändå – tänk att behöva läsa om det på alla löpsedlar också! Hemska tankar; nog bra att vara en ”Svensson” trots allt…

Kommentera

