Addicted?

Standard

Familjen hade suttit och tittat på ”You’ve got mail” härom kvällen hos farmor och farfar. Jag har sett filmen ett par gånger så jag prioriterade min bok istället. Snart 16 älskade filmen – kanske inte främst för romantiken, utan för alla härliga vyer från New York.

Filmen kom på tal när vi åt middag igår kväll. Och diskussionen om internetberoende/chatta med folk man inte känner/att ha ett hemligt liv på internet kom förstås upp. Den bloggande mamman med alla sina cybervänner har fått fundera rejält över sin argumentation sedan bloggen blev en offentlig hemlighet i familjen 🙂

e-postberoende kan jag inte påstå att jag är, inte heller chattberoende. Men bloggosfären och alla möjligheter till informationssökning och shopping via internet är något jag värderar väldigt högt. Men beroende? Jo, kanske lite iaf….

Idag är jag nämligen lite IRRITERAD. Det är sirap i vårt bredband och det tar en himla tid att få fram alla recepten på nyårsmat som jag behöver idag. Maten ska förberedas idag och utan recepten känner jag mig lite lost. Att leta i alla kokböcker jag har känns lite meckigt….Så lite beroende är jag nog, trots allt 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Hej IRRITERAD! Du är den tredje idag som är IRRITERAD (jag är en av dem…) Kanske blir vi fler? Hoppas dock du inte sliter ihjäl dig vid spisen. Säga vad man vill, men gänget i bloggvärlden kan ofta och på det mest oväntade sätt få en på mycket gott humör. 🙂 Snart är sirapen all och bredbandet svallar som Donau rakt in i ditt hus. Ge järnet! Ha en fin dag!

  2. den filmen var riktigt bra! Själv vill jag gärna testa olika möjligheter på nätet. Jag shoppar ibland, jag skypar, har chattat, skickar email, har facebookat och bloggat. Måste säga att bloggen är den som har mest attraktion- email är ett sätt att kommunicera, men är inte beroendeframkallande. Bloggen? På gränsen… 🙂

Kommentera

