Lyxigt

Standard

Dagen i saltgruvan gick väldigt fort. Handen på hjärtat – jag smet lite i förtid….Men jag hade hunnit med det jag hade planerat, inställt mig på mina två möten och dessutom rett ut en liten mindre soppa som inträffat under julhelgen. Så jag tyckte att jag kunde smita med gott samvete innan det ringde ut.

Om två timmar kommer min kompis. Jag har alltså gott om tid att förbereda kvällens middag som kommer att bli en riktig gammal pålitlig goding jag återvänder till gång på gång. Skagenlax med dillsky och grönsaksragu. Receptet stod i Allt om Mat för lääääääänge sedan, det är busenkelt, ser avancerat ut, smakar väldigt bra och brukar gå hem hos de flesta. Sedan kommer det nog att bli en lång kväll med mycket prat – det är ett tag sedan vi sågs så det är mycket som ska avhandlas.

Sedan känns det väldigt lyxigt att ha ett par dagar helt för mig själv nu. Jag ska

  • sova utan att någon snarkar mig i örat
  • bada så länge jag vill
  • fika när jag vill
  • laga mat när jag vill och inte nog med det, vad jag vill också!
  • inte passa några tider
  • bara njuta
  • skriva, skriva, skriva

 Familjen kommer hem på lördag eftermiddag. Gissa om jag kommer att ha längtat ihjäl mig efter dem då 🙂

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Åhhh, vad jag känner igen mig, alla härliga planer man har, men efter ”en kvart” så börjar jag längta *skrattar*!!!!
    Kramizzzz

Lämna en kommentar