Kravlöst

Standard

Äntligen – årets mest kravlösa dag är här! Juldagen 🙂

Vaknade av ett märkligt oväsen när juldagsmorgonen glimmade som allra värst, närmare bestämt vid sextiden i morse. Det var Kärlekens mobil som trodde att det var arbetsdag…Jag är ganska lättväckt och har svårt att somna om när jag väl vaknat till. Så jag blev INTE glad. Min man försöker alltid se saker och ting från den ljusa sidan, vilket ibland kan driva mig till vansinne. Nu log han halvvaket och förkunnade ”jag har ställt klockan på sex”. Och hur det slutade är ju inte svårt att räkna ut 😉

Mot alla odds lyckades jag somna om och har sedan ägnat hela förmiddagen åt att såsa runt i pyjamas och morgonrock, dricka kaffe och äta lyxsnittar med pålägg från igår och läsa bok. Trots att vädret inte ser ett dugg inbjudande ut så blir det nog en promenad trots allt. Lite syre i blodet och lite mer rörelse än gaffel till  mun och hand ner i chokladask är nog på sin plats idag.

Annars blir det bara vara – kravlöst, skönt och lugnt. Familjederby i Alias, någon gammal film, korsord, lite plockmat från igår. En whisky, ett glas vin och lite ost, kanske. Fruktsallad. Nu är alla måsten avklarade, det är dags för julfriden. Inte en tid att passa på två dagar, inget ”jag ska bara”. Härligt 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

12 responses »

  1. Förutom att bjuda sönerna med respektive på årets kalkon… så håller jag med…Nu är det kravlöst…och såsa som gäller..
    Tog mig ut i dimman en stund och fick nytt syre…Kan verkligen rekommenderas….En promenad ger ju plats för nya tag i kylskåpet 😉
    Ha en riktigt god fortsättning och såsa du runt så länge du orkar…
    Själv återgår jag till soffan och zappar runt i teveutbudet…med godisskålen intill….

  2. När dagen började så bra så blev det nog en fin dag! Själv har jag, bortsett från lunch hos svärmor, slappat helt och hållet. Nya julklappspyjamasen och jag har funnit varandra fullkomligt, det blir svårt att slänga den i tvätten, den är helt underbar!
    Hoppas du får det lika lugnt och skönt i morgon!

  3. Här har det också slappats, men vi har fått frisk luft i vilket fall, vilket var skönt + praktiskt, för då kunde jag kika ner i godisskålen igen!!!!!!
    Ha en lika lugn och skön dag imorgon, här blir det full rulle, hela gänget kommer hit imorgon!!!!
    Kramizzzzz

  4. Juldagen är en toppendag! Annandag också, visar det sig i år. Men i morgon bär det av till ett födelsedagskalas ute i bushen. Hur kan man fylla år på en så korkad tid. 😉
    God fortsättning!
    Kram 🙂

  5. jag tror inte att tricket med mobilen skulle fungera hemma. Too bad, eh? Hon skulle säkert bli arg på mig och då kan man glömma det hela!

Kommentera

