Läget under kontroll

Standard

Nu har spismannen äntligen varit här. Och utan att kaxa för mycket så verkar det som att vi nu har en stoooooor ugn som fungerar. Kidsen har iaf bakat pepparkakor på eftermiddagen utan problem. Och potatisen till kvällens ryggbiff med grönpepparsås blev också lyckad. Kanske att vi kan slippa skinkgratängen? Det vore ju en välsignelse 🙂

Annars ser jag fram emot en ensam natt i sängen i arbetsrummet. Jag hostar något alldeles förfärligt, så det är nog lika bra att förvisa sig själv dit med en gång. För husfridens skull.

Julklapparna är inhandlade. Julmaten likaså. Ett och annat fix i köket återstår. Knäckbräck ska kokas. Vörtbröd ska bakas. Granen ska kläs. Undrar just vad det är jag har glömt? Så här enkelt kan man ju inte komma undan…..

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

5 responses »

  1. Toppen att ha en fungerande ugn igen PLUS ljus i hus. Håller tummarna för att du inte HAR glömt något. Utan att livet kanske kan få lov att vara sådär ibland. Enkelt… (Fast att ha hosta är ju rätt tärande, så helt enkelt har du det inte!) Kram

  2. Det är alltid nåt, själv trodde jag efter femtioelva vänder till traktens fåtal butiker, (jag alternerar så de inte tror jag är alldeles senil 😀 ) visar det sig ändå här i ottan att hel kanel är totalslut i skåpet. Svärmor fick rädda gröten men hon har också slut nu så jag får ta en sista vända och hälsa vår lilla lanthandelspersonal en riktigt god jul!
    Det önskar jag även dig, känner mig rätt lugn nu, inte en massa måsten ligger i mitt huvud, (det är ju trots allt där måsten brukar ligga) då städningen får bli som den blir, mysbelysning räddar en hel del i vintermörkret. Det man inte ser finns väl inte va? (sa hon som pratar med andar 😉 )
    God Jul från mig på ön!

Kommentera

