Tänk positivt

Standard

När spismannen inte uppfyller förväntningarna och huset blir kolsvart så fort man vill använda ugnen får man anstränga sig lite för att hitta några små ljusglimtar i tillvaron 😀

  • Svärföräldrarna har varit på besök – men nu har de åkt hem! Det har gått så bra allt, men det är onekligen skönt när allt blir som vanligt igen
  • Musikgymnasiets Grandiosa Julkonsert var riktigt, riktigt bra. Snart 18 drabbades av rejält halsont dagen efter och fick vara tyst en hel dag – inget ont som inte har något gott med sig, det är lite svårt att reta lillasyster när man inte kan göra det verbalt 🙂
  • Jag är genomförkyld. Förhoppningsvis går det över till jul (om jag inte har delat med mig till resten av familjen)
  • Jag har ingen som helst julkänsla – men å andra sidan har jag ingen som helst julstress heller
  • Spismannen kommer i morgon och…….tja vad som händer då vet jag inte. Antingen fixar han allt eller också går även den lilla ugnen sönder. Eller också slutar mikron eller diskmaskinen att fungera. Men – tack och lov för goda vänner, jag har en nödlösning för skinkgriljering 10 min bort. Så den lilla detaljen klarar sig.

Always look on the bright side of life…..Worse things happen at sea, you know 🙂

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Hm hm, jaja, tur att du har möjlighet att låna en ugn för griljering och sen är det väl bara att hålla tummarna när spismannen skall kasta sig över din spis!!!!! Kan du inte plocka bort micron under tiden han är där *skrattar*!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

