Pyssel, pyssel, pyssel

Standard

Det har varit en riktigt snärjig dag. Svärmor kommer på tredagarsbesök med start i morgon och då måste allt vara oklanderligt städat….mattfransarna kammade och örngottsbanden krusade 😀
Nej då – så farligt är det inte. Jag lovar! Men eftersom städning av huset har varit sorgligt eftersatt ett tag nu så fanns det ett och annat att ta tag i, om man säger så….Med tanke på hur vi har sprungit den här helgen så borde nästa helg bli så lugn, så lugn….trots att det är sista helgen innan jul.

Dessutom har jag sett till att få iväg årets julkort – det blev riktigt civiliserat i år. Förra året tvingades vi ta det säkra före det osäkra och skickade helt vanliga, köpta julkort till en del äldre släktingar. Man kan ju inte begära att alla ska ha samma knäppa humor som den här familjen….men i år blev det ganska sansat, faktiskt.

Sedan har jag också suttit och skrivit brev för hand nu på kvällskvisten. Jag har äntligen fått iväg ett brev till den lille pojken som förlorade sin mamma för en tid sedan. Det märks att man inte är van att skriva för hand längre….det tog en stund. Själva manuset skrev jag på datorn, jag tänker bättre då när jag lätt kan sudda och ändra. Men ett brev av den här typen ska vara handskrivet, tycker jag. Många tankar har rörts upp när jag har jobbat med texten i datorn och sedan fått ner den på papper. Hoppas nu att det blir till glädje för pojken, kanske inte nu, men förhoppningsvis om några år.

Det är möjligt att det blir lite tyst här ett par dagar. Svärföräldrarna kommer i morgon och på tisdag är det dags för ”Musikgymnasiets grandiosa julkonsert”. Blir det tyst så har jag inte drabbats av julkoma, jag diskar bara kaffekoppar och busar med hunden.

Ha en bra vecka och ta det lugnt. Det blir jul oavsett om man stressar eller inte – jag lovar!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. ja, det är en del som ska fixas..men har dragit ner ganska mycket på allt ändå. Vi har en gemensam familjejul än så länge men äldste sonen är sambo så de kommer på julaftonsfikat och julklappsutdelningen sen ska de vidare till hans far och sen till sambons föräldrar. Men vi har sagt att julen är ju faktiskt tre dagar och vi hinner träffas ändå. =) Ha en fin måndag! *kram*

  2. Skönt att se att det är fler än jag som säger att det blir Jul oavsett stress eller inte…Ta väl hand om svämor och hund! Ha det!!! Kram

  3. Svärmor låter inte helt fel. Jag tror ni får det mysigt. Ha en trevlig måndag eftermiddag…
    Själv vill jag bara ta det lugnt nu – börjar få ont i halsen tycker jag… måste gnälla lite ju… 😉

Kommentera

