Raska fötter

Standard

Det är inte klokt vad man springer så här års, en dryg vecka innan jul. Det hade varit roligt att haft stegräknaren på idag – men det glömde jag förstås!

Vi har städat, röjt, tvättat, inhandlat och monterat IKEA-möbler, köpt julgran, skrivit brev, druckit kaffe, handlat och varit på soptippen. Jag har säkert glömt något mera vi gjort…

Julgranen inköptes på scouternas julgransförsäljning rakt över gatan och det var 17 och hans kompis, den blivande polisen, som hade hand om ruljangsen idag. Killarna hade det lite svettigt ett tag, det var korvar och hamburgare som skulle grillas, kaffe och pepparkakor som skulle bjudas på och däremellan skulle de hjälpa granspekulanterna och ta betalt av de som hittat något.

Vår gran är en riktig disneyvariant i år – tät och nästan konformad. Det blir säkert jättebra, fast med allt vårt kitchiga julpynt så syns det inte så mycket vad som finns därunder iaf….

15 hostar vidare men är iaf feberfri idag – alltid något. Hon tackar för alla krya-på-dig-hälsningar också!

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

4 responses »

  1. Oj, du har nog steppat värre än jag idag och jag haver steppat. Nu har jag övergått till att leka soffpotatis. Det funkar rätt fint, det också. Hoppas du får en soft kväll… Kram på dig.

  2. Ja du, nog är det åtskilliga steg som man tar, det skall gudarna veta, och om man sen räknar med alla gånger ”man får gå en gång till” för att man glömt eller så, tur att det finns lite lussebullar att stoppa i sig så att man orkar med!!!!
    Kramizzzz

Kommentera

