Väntan

Standard

Idag kommer spisreparatören och ska göra ett försök att laga båda ugnarna på vår 16 år gamla spis. Wish him luck – jag har varken lust, tid eller råd att ge mig ut och köpa ny spis ett par veckor före jul. Han ringde för en liten stund sedan och aviserade sin ankomst till ”någon gång mitt på dagen, antingen precis före lunch eller precis efter”. Åh vad jag gillar så precisa tidsangivelser 🙂

Jag har iaf laddat upp med en massa jobb som går alldeles utmärkt att göra på hemmaplan. Det mesta är så tråkigt att jag hittills alltid lyckats hitta något som är roligare eller angelägnare att lägga händerna på på jobbet. Men nu går det inte längre. Jag ska således ägna dagen åt att läsa in en försvarlig packe danska instruktioner och utifrån dessa försöka åstadkomma ett par processbeskrivningar. Låter väl fullständigt underbart? Och inte nog med det – jag har en packe svenska dokument som jag har skrivit alldeles själv som ska korrekturläsas också! Vet egentligen inte vilket av uppdragen som är roligast 😀

Men, men…man kan inte ha roligt jämt…….. Det är väl lika bra att kasta sig över eländet i väntan på spismannen.

Återkommer.

About pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

10 responses »

  1. Lycka till med spisen och med ditt hemmajobb!!!! Har du inte nån liten gömma med lite godis som du kan ha i en liten skål bredvid dig, det brukar ju lätta upp tillvaron.
    Kramizzzz

  2. Reperatörer är dåliga på tidsangivelser, generellt. Likaså de som ska leverera saker, deras spann kan sträcka sig över många timmar.
    Inget kul att leta efter något i julrushen.

Kommentera

