Lite bättre

Standard

Det är lite bättre idag. Det vrids inte fullt så många varv på disktrasan i magen och det blir inte totalkatastrof när jag försöker stoppa i mig något. Men det är dåligt med matlusten och sedan är det ju ingen gourmetmat som serveras direkt heller….Fast det vete fåglarna om det hade spelat någon roll idag. Det mesta jag tuggar på smakar spånskiva, tycker jag.

Jag orkar iaf sitta en stund vid datorn och det är ett klart lyft jämfört med igår. Så det är väl hopp om livet, trots allt 😀

Ikväll kommer vår ”hovleverantör” med 70 kg ekologisk kalv som ska paketeras, märkas och stoppas i frysen. Det blir ett delikat uppdrag för Kärleken och 17 att ro iland. Själv ska jag nog hålla mig undan – annars kommer jag bara att fundera på hur mycket magbakterier det finns i köttet varje gång jag ska äta av det. Och det är ju lite onödigt.

Och sedan ska jag gräva runt i spritskåpet efter lite Underberg. Jag tror att det finns en liten, liten flaska längst in där någonstans. Annars kanske Fernet funkar lika bra, Lejonet?

Om pruddelutt

Jag föredrar att se livet från den ljusa sidan och försöker alltid (oftast) att möta tillvarons prövningar med ett skratt. Älskar att resa och upptäcka nya platser, tycker om god mat, tar mig gärna ett glas single-malt whisky och tycker att inget är så allvarligt att man inte kan skoja om det - bara man gör det på rätt sätt. Gift sedan den grå forntiden (1986) med min kärlek sedan universitetsåren. Vi har två ungdomar 22 (utflugen pojkvariant) och 20 (flickvariant som flyttar till hösten).

Ett svar »

  1. Nu blir det mycket med ”härligt”!!!!
    Härligt att du mår lite bättre, härligt att få kött i frysen och härligt om du hittar något bra till magen när du dyker in i ditt lilla förråd!!!!!
    Kramizzzzzz o krya på dig!!

  2. Annars lär avslagen coca-cola vara det bästa men det kanske inte är lika uppiggande och roligt;-)) Husse har en extrem övertro till Jägermeister som tydligen lär göra underverk med både blodtryck, värkande tänder och oroliga magar!
    Krya på dig!

  3. Fernet är väl näst intill samma skrot o korn…inte det godaste att ”shotta” på precis! Men det kanske fungerar lite bättre än ”selleri” 🙂
    Skönt iaf att det känns bättre!

  4. Skönt att det går åt rät thåll med dig! Jag tror Fernet är bättre faktiskt..för det innehåller mera malört ochinte så mycket socker. men är ju inte lika gott…*fniss* Önskar dig god bättring en fortsatt bra vecka! *kraam*

  5. Va skönt att du börjar känna dig lite bättre!
    Det där med baciller i köttet..
    Förra veckan bakades pepparkakor på mitt jobb, och igår lussekatter till luciafirandet..
    Under hela bak-perioden har förkylningar och maginfluensor grasserat bland barnen…
    Tror jag får lätt att låta bli det bakade när vi firar lucia! 😉

  6. jag måste alltid tipsa ALLA om Svenskdroppar som finns att köpa på hälsokost; det funkar mot magvärk nämligen, och halsont, och utslag och finnar och bölder och… det mesta alltså. Det är ALLTID bra att ha det hemma. Köp det genast(och jag är inte ens sponsrad, jag måste nog börja be om pengar för all reklam jag gör för den produkten).

Lämna en kommentar